• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in data

Status
Niet open voor verdere reacties.

W Bloemendal

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Hallo

Ik heb een blad met invoer hier worden gegevens gecopieerd naar een blad data en gesorteerd.

nu krijg ik de gegevens in een lijst b.v. in de eerste kolom 1200/10
1200/20
1200/30
1201
1202
1203/10
hier staan dan weer gegevens achter.
Nu wil ik op een ander blad zoeken naar de gegevens.
is het nu mogelijk dat als ik b.v 1200 invoer dat ik dan de keuze heb uit de mogelijkheden die er zijn.

wim

Als je op de kolom op het andere blad waarin je zoekt, een autofilter zet, dan heb je ze direct en hoef je niets te programmeren.

Hallo Wigi

de lijst heeft wel duizend regels en als ik in de auto filter kijk staat er toch elke regel in.
dus ik wil zien dat als ik de eerste tekens geef wat de mogelijk heden dan zijn.

wim

Bij de Autofilter kan je ook ingeven dat je resultaten moeten beginnen met ... (zelf in te vullen), eindigen met ..., ... bevatten ... etc

Wigi

Ik wil eigenlijk op een blad dat als ik in een bepaalde cel een bepaald getal invoer bv 121 dat ik dan een lijstje krijg met een overzicht wat er in de data staat wat met 121 begint.

wim

Dan zal je de Autofilter moeten programmeren als je het niet handmatig wil doen.

Of met de FindNext zal het ook gaan. Zie helpfiles voor uitgewerkte code.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan