• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in de formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

wout83

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Hi

Ik heb volgende formule:
Code:
=INDEX(KISS!$A$1656:$AG$1700;VERGELIJKEN([B]$A7;LINKS(KISS!$A$1657:$A$1700;22);0[/B]);VERGELIJKEN($H$7;KISS!$A$1656:$AG$1656;0))

Het gaat over het gedeelte in het vet.
In A7 staat een tekst die kan teruggevonden worden in KISS maar de tekst is niet 1 op 1 terug te vinden.

Tekst is bv: Jonagold appel maar de data in KISS is Jonagold appel rood en Jonagold appel blauw etc...
Dus meerdere velden met Jonagold appel als begin van de tekst.

Deze formule werkt niet en wsl zal de fout liggen in hetgeen in het vet.
Iemand tips?

Laatst bewerkt:
Kan je een voorbeeldje posten, we zijn niet gewoon in erotische programma's te werken.:)

Gebruik als laatste argument van vergelijken geen 0 maar een 1.

Wellicht dat iemand deze kloppend krijgt, ik geef het op.:(

Code:
=SOM.ALS(links(Kiss!$A:$A;8)=$A$1;Indirect("KISS!"&Adres(Kolom($A$1)+$I$1;Kolom($A$1)+$I$1)))

Wellicht dat iemand deze kloppend krijgt, ik geef het op.:(

Code:
=SOM.ALS(links(Kiss!$A:$A;8)=$A$1;Indirect("KISS!"&Adres(Kolom($A$1)+$I$1;Kolom($A$1)+$I$1)))

Ik kom er ook niet aan uit, hetzelfde voor mijn andere vraag.
Ben nu zelf aan het zien om rechtstreeks uit cube deze waarden te halen. Dus cube functies combineren met excel functies.
Zal dit verder moeten opnemen met IT mensen hier.

Moest iemand toch een oplossing vinden dan ben ik nog altijd geïnteresseerd. :-)
Bedankt Cobbe.

Dit ?

=SUMPRODUCT((NOT(ISERROR(SEARCH("jonagold";KISS!A2:A6)))*KISS!F2:F6))

Gewoon even naar het Nederlands vertalen.
Deze formule staat op de plaats waar jij je formule had staan. Wat betekent anders 6 als kolomnaam ?

Of probeer het eens met de volgende matrixformule (ingeven met CTRL+SHIFT+ENTER):
Code:
=SOM(ALS(LINKS(KISS!A2:A6;LENGTE(REPORT!A1))=REPORT!A1;VERSCHUIVING(KISS!A2:A6;0;VERGELIJKEN(I1;WAARDE(KISS!B1:Y1);0))))

Of probeer het eens met de volgende matrixformule (ingeven met CTRL+SHIFT+ENTER):
Code:
=SOM(ALS(LINKS(KISS!A2:A6;LENGTE(REPORT!A1))=REPORT!A1;VERSCHUIVING(KISS!A2:A6;0;VERGELIJKEN(I1;WAARDE(KISS!B1:Y1);0))))

Wow, deze doet het goed, heel goed !!
Dikke merci rebmog !! Alsook de anderen om mee te denken.

*solved*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan