Zoeken in de titel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark_berk

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2006
als ik, in de database wil zoeken, door gewoon in een tekstvak iets te typen, dan vult hij de informatie gewoon in, bij de film die ik geselecteerd heb. ik zou graag willen, dat ik in het vakje titel, een stuk van de titel typ, en dat hij dat dan al aanvult. en dan naar het goede record gaat, en niet mijn eerste overschrijft.

Vriendelijke Groet, Mark Berk

Laatst bewerkt:
Wat jij wilt kan niet in access.
Ik ga ervanuit dat je bound formulieren gebruikt (de velden in je formulier zijn gekoppeld aan velden in je tabel).
Alles wat je in zo'n veld tikt wordt opgeslagen als je je formulier sluit of naar een volgend record gaat.
Wat jij wilt lukt alleen als je niet gebonden formulieren gebruikt. Dat kan, maar dan moet je wel zelf het één en ander gaan programmeren.
Je kunt misschien wle gebruik maken van een zoekformulier.
Hoe je dat doet kun je op onderstaande website vinden.
http://www.mvps.org/access/forms/frm0045.htm

ik heb acces 2003, en daarbij zit een voorbeeld database: Noordenwind, daar in het formulier Orders, kan je wel degelijk iets typen, en dan komt de rest er achteraan. het zou m8ooi zijn, dat zodra hij dan de titel weergeeft, de rest er ook staat, maar als het al zo kan zoals in dat voorbeeld, dat je typt, het hele woord komt er te staan, en dan druk je enter, en dan krijg je de eigenschappen van dat record.

alleen dit overnemen lukt niet goed, omdat ik niet precies weet wat ik dan moet hebben, en in die database zitten een stuk of wat andere tabellen eraan gekoppeld.

Hallo,

Je kan zelf zo'n zoekkeuzelijstje op je formulier plaatsen in de de formulierkoptekst.

1) Met de wizard een keuzelijst bijvoegen op je formulier in de
formulierkoptekst.
2) Bij de volgende keuze het derde bolletje aanstippen, "Een record in het
formulier opzoeken op basis van de waarde die is geselteerd in de
keuzelijst met invoervak.
3) Vervolgens tabel/query aangeven.
4) Veld waarmee gezocht moet worden aangeven bv Titel.
5) ... wizard blijven volgen.

Wanneer je nu een titel ingeeft in de keuzelijst dan zouden alle velden moeten worden ingevuld.

Veel success

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan