Zoeken in delen van een bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard69

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Berichten
194
Hallo,
Ik heb mijn foto's in (heel veel) bestanden opgeslagen. Elk bestand begint met jjjjmmdd, daarna evt. tekst waarover het gaat: dus bv. 20151225 Kerst (is: 25 dec. 2015 Kerst) etc. Elk bestand bevat de foto's.
Nu wil ik zoeken op bv. mmdd (bv. 1225, dus alle bestanden waarin 1225 (25 dec) voorkomt.
Zoeken geeft dan géén enkel resultaat, terwijl ik weet dat er minstens 4 bestanden met 1225 in de naam moeten voorkomen. WAT DOE IK FOUT..??
Zoeken op bv. 20151225 gaat wel weer goed..

gr. Gerard
 
probeer de 1225 eens tussen sterretjes te zetten, dus *1225*
 
Probeer het met het volgende script:

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
IF EXIST %userprofile%\desktop\log.txt DEL %userprofile%\desktop\log.txt
FOR /F "TOKENS=*" %%I IN ('DIR /B /S /T:C /D %systemdrive%\*1225*.* D:\*1225*.*') DO ECHO %%I>>%userprofile%\desktop\log.txt
START NOTEPAD %userprofile%\desktop\log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:find1225.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → find1225.batAls administrator uitvoeren

Lukt dat wel?
 
Niet geprobeerd beste dorado...
Als ik bv. 2003 ingeef dan krijg ik wél alle bestanden die BEGINNEN met 2003 ... ?!! bv. 20030211 20030415 20031225... Raar hé,...als ik 0415 ingeef, NIETS... Met * lukt ook niet....
 
Jammer dat ze de oude search opties zo lastig gemaakt hebben.
Locate32 (ook als 64 bits) kan dat opvangen. Er zit ook een advanced optie bij, waarbij je ook doorzoekbare bestanden ook meepakt. Errug handig....
Wel eerst even indexeren...
http://locate32.cogit.net/
Is open source dus vrij te gebruiken.

Nog een keer ...effe getest met mijn foto archief:
12-26
dan krijg ik netjes alle fotos die op 26 december gemaakt zijn op een rij van alle jaren uit het foto archief...
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook kunt doen is Total Commander downloaden : http://www.ghisler.com/

Niet alleen is dat een heel goed alternatief voor gebruik van explorer (voor de oudjes hier: het is gewoon een veredelde Norton commander :D )
maar deze heeft ook een hele goede zoekfunctie waarbij je, net als vroeger weer * en ? kunt gebruiken in de naam.
Dus zoeken naar bv 1224.jpg of 12?25.jpg of *12-25*

En voor de moeilijkere zoekopdrachten kan hij zelfs in de bestanden op zoek gaan naar een bepaald woord, dus handig als je bv heel veel tekstbestanden moet doorzoeken.
 
Jammer dat ze de oude search opties zo lastig gemaakt hebben.
Locate32 (ook als 64 bits) kan dat opvangen. Er zit ook een advanced optie bij, waarbij je ook doorzoekbare bestanden ook meepakt. Errug handig....
Wel eerst even indexeren...
http://locate32.cogit.net/
Is open source dus vrij te gebruiken.

Nog een keer ...effe getest met mijn foto archief:
12-26
dan krijg ik netjes alle fotos die op 26 december gemaakt zijn op een rij van alle jaren uit het foto archief...
 
beste andre@home,
Locate32 (64) geInstalleerd. Werkt prima!!! Hartelijk dank en nog een goed 2016 toegewenst.
gr. Gerard
 
Wat je ook kunt doen is Total Commander downloaden : http://www.ghisler.com/

Niet alleen is dat een heel goed alternatief voor gebruik van explorer (voor de oudjes hier: het is gewoon een veredelde Norton commander :D )
maar deze heeft ook een hele goede zoekfunctie waarbij je, net als vroeger weer * en ? kunt gebruiken in de naam.
Dus zoeken naar bv 1224.jpg of 12?25.jpg of *12-25*

En voor de moeilijkere zoekopdrachten kan hij zelfs in de bestanden op zoek gaan naar een bepaald woord, dus handig als je bv heel veel tekstbestanden moet doorzoeken.
 
total commander houd ik in gedachten! (locate32 (64)) nu gedownload. Kan ik mee uit de voeten. Bedankt voor deze tip.
Een goed 2016!
gr. Gerard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan