• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in een formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard1970

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hoi forummers,

Is het mogelijk om een deel van een functie te zoeken?
Stel dat ik gebruik: =VERT.ZOEKEN(A1;B1:C10;2;0) en ik wil in een andere cel het bereik van die functie hebben, dus: B1:C10
Ik weet dat ik het argument B1:C10 kan vervangen door INDIRECT met een verwijzing naar een cel waarin ik dat bereik zet, maar dat wil ik niet omdat de gebruikte formules dan weer zwaarder worden. Zijn er namelijk zo'n 1200.

Richard

Het enige waar ik zo direct op kom is zelf een nieuwe functie schrijven in VBA. Maar:

- hoe zouden we dat doen voor de VERT.ZOEKEN?
- dat gaat zeker niet efficiënter zijn dan de INDIRECT functie.

Waarom geef je dat bereik geen naam mee via Invoegen > Naam > Definiëren? Lijkt me het simpelste.

Wigi

Nog wat verder gedaan, en volgens mij kan het standaard niet. Maar wel bv. met deze nieuwe functie die ik schreef en die in bijlage zit.

Wigi

Bijlagen

Hoi Wigi,

Dat is precies wat ik zoek!
Nu nog uitzoeekn heo je dat gedaan hebt met je xla. Ik begrijp wel dat het niet met 'gewone' functies kan.
thnx,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan