• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in een lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartSmit

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2013
Berichten
11
Hallo excelexperts.

Al een tijdje ben ik aan het knutselen, maar ik kom er niet uit. Ik heb twee lijsten met namen, bij de één (lijst 1) is ook hun geboortedatum toegevoegd.
In de andere lijst (lijst 2) heb ik enkel een aantal namen. Nu zoek ik een formule waarbij ik de namen uit lijst twee in lijst 1 kan opsporen en hij de geboortedatum eruit kan filteren.

Ik hoor graag of jullie hiervoor iets weten.

Ik gebruikte nu =VERT.ZOEKEN(D2;A$2:A$3584; B$2:B$5000;ONWAAR), maar hij zegt in iedere cel #VERW!.

Alvast bedankt

Mart
 
je gaat de fout in, omdat de formule niet deugt;uit de help van Excel 2010:

Beschrijving
U kunt de functie VERT.ZOEKEN gebruiken om te zoeken in de eerste kolom van een bereik (bereik: twee of meer cellen op een werkblad).
De cellen in een bereik kunnen aaneengesloten of niet-aaneengesloten zijn.) van cellen, waarna u als resultaat een waarde krijgt uit een cel op dezelfde rij van het bereik.
U hebt bijvoorbeeld een lijst van werknemers in het bereik A2:C10. De id-nummers van de werknemers zijn opgeslagen in de eerste kolom van het bereik, zoals in de volgende afbeelding wordt aangegeven.

jij gebruikt:
Code:
 =VERT.ZOEKEN(D2;[COLOR="#0000FF"]A$2:A$3584[/COLOR]; [COLOR="#FF0000"]B$2:B$5000[/COLOR];ONWAAR)

op de plaats van de blauwe tekst dient dus de verwijzing naar een bereik te staan (meestal meer dan 1kolom)
op de plaats van de rode tekst dient een kolomnummer te komen en niet een hele kolom.

wellicht is dit de oplossing:
Code:
 =VERT.ZOEKEN(D2;[COLOR="#0000FF"]A$2:B$3584[/COLOR];[COLOR="#FF0000"]2[/COLOR];ONWAAR)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan