• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in en naar tabblad via waarde in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

krusedenhaag

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 aug 2018
Hallo,

Ik tabblad 1 staat in cel A1 de naam van tabblad 2.

Nu wil ik een andere plek op tabblad 1 een formule maken waarbij er via de naam in cel A1 gezocht wordt naar waarden in tabblad 2. Ik wil dit flexibel inrichten, d.w.z. de waarde in cel A1 kan variëren en dus het op te zoeken tabblad.

Wie weet hoe je dit voor elkaar krijgt?

Via de 'Indirect' functie.

Hoe ziet de formule er dan exact uit in bijgaand voorbeeld?

Zie bijgevoegde bestand als voorbeeld.

Ik wil in cel A1 van blad1 een waarde kunnen invullen en dit is dan het tabblad waarnaar gezocht moet worden. Dit moet dus terugkomen in de formule in cel B5.

Bijlagen

Even de <F1> toets gebruiken. Doe dat ook even voor de Vert.Zoeken() functie.

Onder de F1 zal je de methode niet vinden met een spatie in je bladnaam.

De vert.zoeken mag je best wel bestuderen via die knop, je bent het laatste argument vergeten in te vullen.
Code:
=VERT.ZOEKEN(A5;INDIRECT("'"&A1&"'!A1:B4");2;0)

Dank zover!

Het lukt in het eenvoudige voorbeeld dat ik gaf, echter lukt het mij nog niet de indirect functie in te voegen in de onderstaande formule. Onderstaande formule gebruik ik op dit moment op deze manier maar ik wil dus de indirect functie invoegen op de plaats van het tabblad. In dit geval is dat "AH assortiment". In cel E15 op tabblad "bestelling per winkel (2)" komt in dit geval de naam van het tabblad waar naar verwezen wordt.

=ALS.FOUT(HORIZ.ZOEKEN('bestelling per winkel (2)'!E$8;'AH assortiment '!$D$10:$BP$63;'AH assortiment '!$A14;0);)

Gokje.
Code:
Indirect("'"&E15&"'!$D$10:$BP$63")[COLOR=#3E3E3E];indirect("'"&E15&"'!$A14")[/COLOR]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan