• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in excel over meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sammy2711

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Ik heb een sheet waarin ik al over 2 kolommen laat zoeken, maar nu komt er nog een 3e bij. Krijg de formule niet naar behoren.
Ik doe even een voorbeeldje erbij.

In de sheet zit een tabje: <invoer> en een tabje <alles>
Bij <invoer> vul ik wat cijfers in en dan moeten er arachter bij <omschrijving en omschrijving 2 dingen ingevuld worden.
Hij moet zoeken in <alles> kolommen A, D en G.

De waarde die erachter staan moeten ingevuld worden bij tabje <invoer>

Wie kan mijn helpen?

Mvg,
Sammy

Bekijk bijlage 121119

Ik heb toendertijd volgende formule gebruikt:
=ALS(ISNB(VERGELIJKEN(A11;Prijslijst!A:A;0));INDEX(Prijslijst!F:F;VERGELIJKEN(A11;Prijslijst!E:E;0);1);INDEX(Prijslijst!B:B;VERGELIJKEN(A11;Prijslijst!A:A;0);I180))

Maar deze zal nu uitgebreid moeten gaan worden zodat deze ook in de andere gedeelte zoekt.
Ik heb zelf een onderdelenlijst gemaakt, waarin deze formule wordt toegepast zodat ik makkelijk de prijzen erbij kan zoeken.

Dat excelsheet kan ik helaas niet toevoegen, is bijna 18mb groot.

Hopelijk kunnen jullie er iets mee.

Sammy

Zie bijlage.
Toch een vraag: waarom verdeel je de codenummers over drie kolommen (A, D, G)? Heb je meer als 65536 artikelen in je lijst?

Bijlagen

Ik heb om en de nabij 140000 artikelen in mijn lijst vandaar zo de verdeling...

Ik ga het morgen even invoeren in mijn lijst op het werk, kijken of het dan ook werkt!
Alvast onwijs bedankt voor jullie hulp zover!

Gr. Sammy

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan