• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in Excel (VBA of Macro?)

• Onderwerp starter Onderwerp starter erka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

erka

Verenigingslid
Lid geworden
8 dec 2004
Hallo,

Van een veiling krijg ik dagelijks inkoopgegevens aangeleverd in 1 werkblad in Excel, van veilingklokken genummerd van 1 t/m 17.

Ik wil graag deze gegevens automatisch op 2 nieuwe werkbladen plaatsen ("Klok 1-13" en "Klok 14-17")

Aankopen op alle klokken komen meerdere keren per dag voor, dus met alleen verticaal zoeken alleen ben ik er nog niet.

In de bijlage het Excel bestand voorbeeld.xls met daarop het werkblad "gegevens" zoals deze worden aangeleverd en daarnaast 2 werkbladen waarop de gegevens zouden moeten komen.
(In werkblad "klok 1-13" heb ik de gegevens geplakt zoals ik ze er graag in wil hebben.)

Dit is ongetwijfeld mogelijk met een Macro of VBA maar mijn kennis reikt (nog) niet zover.

Ik werk met Excel 2003

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb het met behulp van een macro gedaan,
de gegevens die weggeschreven worden, worden ook gewist in 'Gegevens'

Bijlagen

Super, dat is inderdaad de bedoeling!

hoe kan ik er voor zorgen dat alleen de gegevens tot en met kolom AA worden gekopiëerd en geplakt? Het is de bedoeling dat in de bladen "Klok1-13" en "Klok14-17" in de kolommen AB en verder nog wat berekeningen worden uitgevoerd die er standaard blijven staan. (dus niet overschrijven als er nieuwe gegeven dmv de Macro worden geplakt)

vriendelijke groet,

Rutger

Helemaal super!

hartelijk dank voor het meewerken en meedenken!

Ik was de gegevens van klok 14 nog kwijt, hiervoor heb ik in de Macro een rode = toegevoegd, volgens mij werkt hij nu probleemloos.

If cl >= 14 And cl < 17 Then

Goed weekend!

Sorry voor het ongemak, stom van mij.
Code:
....... 
 If cl > 0 And cl < 14 Then
.......
 If cl > 13 And cl < 18 Then
.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug