• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in excel (vba ?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

meijh01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2019
Berichten
4
Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om de CTRL-F functie via een inputbox in excel te krijgen
Ik heb een bestand met 650 tabbladen die allemaal een eigen naam hebben. Deze tabbladen hebben een heel diverse inhoud.
Op het eerste blad heb ik een overzicht staan van alle tabbladen.
De gebruiker moet in de inputbox een alfanummeriek gegeven kunnen toetsen en de uitkomst hiervan moet via een popupbox getoond kunnen worden met de naam van het betreffende tabblad(en).
De gegevens kunnen in meerdere tabbladen voorkomen

In verband met de inhoud van het bestand kan ik helaas geen bestand plaatsen.
Ik hoop dat het wel een beetje duidelijk is wat ik bedoel
Ik kan eventueel wel een soort voorbeeld maken als dit gewenst is.

Ik heb inmiddels een klein voorbeeld toegevoegd.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    19,2 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Je kan op z'n minst een representatief voorbeeld plaatsen.
 
Misschien gewoon control+F, opties en dan in gehele werkmap zoeken en dan alles zoeken klikken? Of mijn Flexfind downloaden
 
Flexfind

Heb net flexfind geprobeerd, maar bij zoeken slaat hij vast (reageert niet melding).
Helaas is dat dus geen optie
De CTRL-F functie is mij bekend maar niet gewenst omdat het bestand nog veel groter gaat worden. Ik ben niet de enige die dit bestand gaat gebruiken.
Met mij waarschijnlijk nog 50 personen, die wil ik het zo makkelijk mogelijk maken.
 
Maar wat wil je er precies makkelijker aan hebben?
En je hebt nog geen representatief voorbeeld geplaatst.
 
Vreemd, ik heb zelden problemen met mijn flexfind.
Overigens; is 52 tabs niet een beetje onhandig, kan je niet beter de gegevens op 1 tab verzamelen en dan filteren op weeknummer?
 
Ik heb een bestand met 650 tabbladen die allemaal een eigen naam hebben. Deze tabbladen hebben een heel diverse inhoud.

Lijkt mij een beetje veel en lastig te doorzoeken.
 
Een MsgBox (popupvenster) zal het ook niet worden vrees ik.

Gescheiden door vbTab zul je snel aan het max aantal karakters zitten met zoveel bladen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan