• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in geblokkeerde cellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Droptopper

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2015
Hallo

in een Excel staan in de A kolom de artikelomschrijving en in kolom B moet het verkoopaantal worden ingevuld. Ik heb de cellen in kolom A beveiligd zodat de verkoper hier niets in kan veranderen en niet meer kan doen dan getallen invullen die verkoopt. Nu is deze Excel nogal een groot bestand aan het worden en dacht ik dat ik wel kon laten zoeken in het bestand.... Alleen zag ik dat zoeken in geblokkeerde cellen niet werkt...

Mijn vraag is dan ook, is het mogelijk te zoeken in de geblokkeerde cellen uit kolom A en wanneer de zoekopdracht iets vind de cursor te laten verspringen op dezelfde regel in kolom B

mvg

En als je een vinkje zet bij selecteer geblokkeerde cellen?

In het menu als je de beveiliging erop zet.

Hmm ik zie het niet...

ik heb kolom B geselecteerd daarna via cel eigenschappen > bescherming > geblokkeerd niet aangevinkt.
Als ik nu het werkblad beveilig met een wachtwoord kan ik met mij cursor alleen in kolom B cellen kiezen en gegevens inoeren.

Ik zie niet waar ik dat vinkje moet zetten zodat ik in geblokkeerde cellen wel kan zoeken...

Zie plaatje, werkt het bij jou ook zo?

Bijlagen

• Capture.PNG
    Capture.PNG
    19,2 KB · Weergaven: 59
Dank u, dit is wat ik zocht.... Heb er de gehele middag overheen gekeken....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan