• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in het ene tablad, dan bijbehorende naam kopiëren naar ander tablad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Druifje236

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2016
Berichten
11
Zoals de titel al zegt: Ik wil zoeken in het ene tabblad en dan de bijbehorende naam kopiëren naar een ander tabblad.

Nu heb ik na veel omwegen eindelijk een bijna werkende formule gefabriceerd:

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A5;'Party''s'!$I$6:$I$24;'Party''s'!$F$6:$F$24;0));"";(VERT.ZOEKEN(A5;'Party''s'!$I$6:$I$24;'Party''s'!$F$6:$F$24;0)))

Echter, krijg ik nu in de cel, waar een naam moet komen te staan, #VERW! te zien.

De namen komen ook weer voort uit een formule. Zou dat het probleem kunnen zijn?
 
dat heeft weinig met namen te maken je hele vert.zoeken formule gaat nooit werken want is niet goed opgebouwd.

kom eens een voorbeeldbestandje want anders wordt het gokken wat je wilt en uitleggen hoe de functie er wel uit moet zien gaat niet zonder een voorbeeld.
 
In Tabblad WhatsApp versturen zie je in kolom A zie je de waarden die in Tabblad Party's terugkomen in de tabel in Kolom Bijzonderheden in kol I. Zodra hier een waarde komt te staan dient deze de Gastvrouwnaam (kolom F) te laten zien in Kolom B van Tabblad WhatsApp in dezelfde rij als de waarde die in Kolom A staat.
Bekijk bijlage Voorbeeld Druifje236.xlsx
 
Deze in B4 en kopieren naar beneden

=INDIRECT("'Party''s'!F"&VERGELIJKEN(A4;'Party''s'!I:I;0))

mvg
Leo
 
Super! :thumb: Dank je wel!

Alleen nu heeft B4 een blanco (wat ik wil), maar in de eerst volgende cel zonder resultaat geeft ie #N/B aan. Hoe krijg ik deze ook blanco?
 
zo

=ALS.FOUT(INDIRECT("'Party''s'!F"&VERGELIJKEN(A4;'Party''s'!I:I;0));"")

Proost
Leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan