• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in kolom (niet standaard)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Ik wil graag in een Excel sheet een zoek schermpje (formulier) maken

Die in kolom (B) zoekt naar mijn ingevulde zoek optie
Dit moet wel altijd kolom B zijn

Verder moet hij zowel van boven naar beneden kunnen zoeken als andersom

Kan iemand mij een voorzetje geven

Het is te vergelijken met, als je kolom B selecteert en dan je zoek optie invult.
Ik wil alleen niet iedere keer kolom B selecteren

Abyss

is dit niet op te lossen met het autofilter. Selecteer Data=> filter => autofilter. Klik op de pijl en vindt wat je zoekt!

Ron

Abyss

is dit niet op te lossen met het autofilter. Selecteer Data=> filter => autofilter. Klik op de pijl en vindt wat je zoekt!

Ron

Nee omdat er 6000 records zijn die allemaal met het zelfde beginnen

Abyss

In het autofilter is het ook mogelijk om met "aangepast" een zoek criterium op te geven. Bijvoorbeeld "begint niet met" xxxx

Ron

In het autofilter is het ook mogelijk om met "aangepast" een zoek criterium op te geven. Bijvoorbeeld "begint niet met" xxxx

Ron
Bedankt voor je snelle reacties

Ja dat klopt en dat lukt ook wel, alleen moet je ier veel handelingen uitvoeren.
en dat wil ik eigelijk niet

Abyss

Hoi

Met de autofilter moet je 4 keer klikken, met een zelfgemaakt zoekscherm 2 keer. Dat is inderdaad minder (toch wel 2 muisklikken minder...), maar vergeet dan niet alle moeite om tot zoiets te komen, en ook dat je een extra knop zal hebben, en (een hoop) VBA-code. En als macro's uitgeschakeld worden, kan het ook al niet gebruikt worden.

Wigi

Hoi

Met de autofilter moet je 4 keer klikken, met een zelfgemaakt zoekscherm 2 keer. Dat is inderdaad minder (toch wel 2 muisklikken minder...), maar vergeet dan niet alle moeite om tot zoiets te komen, en ook dat je een extra knop zal hebben, en (een hoop) VBA-code. En als macro's uitgeschakeld worden, kan het ook al niet gebruikt worden.

Wigi

Klopt helemaal,

Maar twee muisklikken meer zijn er voor mij op een dag minimaal 1000 te veel.

De sheet waar in dit zou moeten gebeuren zit in dezelfde werkmap als waar het geen waar ik het heen wil hebben. dus blijft VBA aan staan (volgens mij dan)

daarbij komt dat het zoeken met een filter lang duurd

daarbij komt dat het zoeken met een filter lang duurd

Er gaat geen VBA code geschreven kunnen worden voor zoiets die sneller is dan de Autofilter, dat zal niet gaan, neem het van mij aan. Dat het minder muisklikken zijn staat natuurlijk buiten kijf.

Er gaat geen VBA code geschreven kunnen worden voor zoiets die sneller is dan de Autofilter, dat zal niet gaan, neem het van mij aan. Dat het minder muisklikken zijn staat natuurlijk buiten kijf.

Ik had toch echt gedacht dat het heel simpel zou moeten zijn.
maar goed ik leg me er bij neer:confused: :(

In access gebruik ik ongeveer het zelfde maar dan met een keuzelijst met invoervak
die zoekt via een vba code in een kolom en kopieerd dit vervolgens naar een andere tabel

Laatst bewerkt:
De gegevens die in de cel staan wil ik kopieren en plakken in een ander sheet

Het kan soms zo zijn dat ik een bepaalde selectie maak van cellen die onder elkaar staan

dus ik zoek bijvoorbeeld een cel met daar in 10-XC-HB
maar de celle die daaronder staan 10-XC-HC wil ik ook selecteren en kopieren naar de ander sheet in het zelfde map

Dan zou ik als ik jou was, de Autofilter programmeren en de code in de link aanpassen om cellen te kopiëren, niet hele rijen zoals daar. Wat er dan moet gefilterd worden, vraag je op middels een Inputbox.

Wigi

Dan zou ik als ik jou was, de Autofilter programmeren en de code in de link aanpassen om cellen te kopiëren, niet hele rijen zoals daar. Wat er dan moet gefilterd worden, vraag je op middels een Inputbox.

Wigi

Ik ga dit even bekijken, en dan zie je wel of dit is wat ik bedoel

Alvast bedankt voor je hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan