• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakobo

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
Berichten
78
Kenners,

Ik heb in een kolom een reeks getallen van 23 tm 64 nu wil ik graag weten hoe ik als het getal tussen 23 en 29 in een cel 23 kan laten verschijnen liggen de getallen tussen de 30 en 34 dan zou ik graag het getal 24 krijgen, enz.

wie helpt me op weg.

Jan
 

Bijlagen

  • test.xls
    14 KB · Weergaven: 19
Zie bijlage.
Uitgegaan is van het feit dat de waarden (zoals in je voorbeeld) oplopend gesorteerd zijn.
 
Ik heb 2 mogelijkheden in een bestandje gezet voor je. Mijn voorkeur is in dit geval de 2e.
Kijk maar, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes
Martin
 

Bijlagen

  • Jacobo(T1).xls
    22 KB · Weergaven: 29
Beiden bedankt voor jullie oplossing, als ik het goed begrijp moet het bij verticaal zoeken de reeks gesorteerd zijn, dan ga ik voor de optie met Als.

mijn dank voor de hulp.

Jan
 
Beiden bedankt voor jullie oplossing, als ik het goed begrijp moet het bij verticaal zoeken de reeks gesorteerd zijn,....
NEE,
bij vert.zoeken MOET de reeks NIET gesorteerd zijn, maar bij jou staat die WEL gesorteerd en daar heb ik dan in mijn oplossing gebruik van gemaakt omdat de oplossing dan het kortst is.
Zie de helpfile van Excel vij vert.zoeken, waarin dat precies wordt uitgelegd.
 
Laatst bewerkt:
Bij vertikaal zoeken hoeft je de lijst niet te sorteren, alleen was dat voor ons nu gemakkelijker om de getallen er achter te krijgen (slepen) . Bij de Als formule zit je bijna aan het maximum aantal.(1)

Succes,
Martin
 
Toevoeging bij mijn vorige bericht:
Of jouw waarden gesorteerd staan doet er niet toe, want de waarden waarmee ze vergeleken worden staan (in mijn oplossing) in A1:A7, en A1:A7 staat (samen met B1:B7) wel gesorteerd. Als je dus die tabel A1:B7 maar blijft gebruiken in je formules, dan is er geen enkel probleem, ongeacht of jouw getallen wel of niet gesorteerd staan.
 
Heren,

Dan las ik dit verkeerd, de optie met ALS(EN werkt als een zonnetje hier ben ik erg blij hoef in dit geval niet uit te breiden, maar ga zeker proberen een sheet te maken met verticaal zoeken dit scheelt veel tikwerk en ! van proberen steek ik allicht wat op.
Nogmaals mijn dank.

Jan

.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan