• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in matrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ulric

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2013
Hallo,

Ik heb hier naar alle mogelijkheden gezocht en van alles geprobeerd, maar niet gelukt. Hoop dat iemand de oplossing heeft.

Ik doe met MS Query tabbladen vullen. Een daarvan is orders en de andere historische koersen.

Nu probeer ik op basis van meerdere zoek/matrix functies de juiste data toe te voegen.

In de eerste tab staan de orders met de orderdata en valuta.
Nu probeer ik achter de orders de juiste koers te plaatsen door deze te zoeken in de tab koers. Hierbij eerst de juiste valuta te zoeken en dan de koers waarvan de orderdatum tussen de begin en einddatum van de koers ligt.

Dank bij voorbaat.

Bijlagen

Elsendoorn,

Dank je wel voor je snelle reactie.

Echter wordt de kolom koers nu volledig gevuld.
Het origineel bevat meerdere koersen. Als voorbeeld heb ik enkel de dollar gebruikt.

Er zou in de formule eerst gezocht moeten worden naar de koers en dan met de informatie behorende bij de koers de verdere berekeningen zoals in het aangedragen bestand.
Er vanuit gaande dat de orders waar geen USD achter staat EUR-orders zijn en dus geen koers gevuld in het betreffende kolom.

De formule zou iets moeten zijn van:
Als in blad Orders een valuta achter de order staat. Kijk dan in blad Koers en zoek de betreffende koers. Kijk vervolgens bij de koers naar de waarde waarbij de orderdatum ligt tussen de begin en einddatum van de valuta.

Dank voor je hulp.

Laatst bewerkt door een moderator:
Elsendoorn,

Wederom bedankt !

Echter doe ik alle informatie ophalen met meerdere query's.

Zo ook de koershistorie. Bijgaand de aangepaste lijst waarbij de koers volledig gevuld is.

Alle valuta's met koersen komen dus in 1 tab te staan.
Ook niet alle orders hebben een valuta ( bv EUR orders). Het begin van de formule is dus =ALS(Valuta <> ""

Heb geprobeerd in jou bestand de koersen onder 1 tab te plaatsen en te laten zoeken in die tab, maar dan krijg is telkens een #VERW

Bijlagen

Matrixformules.

Ulric,

U vraagt, wij draaien.

Hierbij de formule die je zoekt.
Ik heb hier gebruik gemaakt van matrixformules, dit zijn wat oude formules uit het stene tijdperk van Excel
en vrees ik niet zo bekend. Een matrixformule is te herkennen aan de {} die ervoor en er achter staan.
Deze kunnen niet met een [enter] geactiveerd worden maar met [shift][enter]

Ik zou eerst even wat opzoeken over matrixformules voor je deze probeert aan te passen.

Veel Succes.

Bekijk bijlage HelpMijKoersLijst.xlsx

Ik heb het getest in een kopie van het origineel en het werkt !!

Ook na verversen van de gegevens.

SUPER bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan