• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in Matrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

Developer

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2013
Wie kan me helpen ?

Ik een matrix waar ik aan de hand van een code gegevens wil halen uit deze matrix. de zoek codes staan horizontaal in een rij. de antwoorden waar ik naar opzoek ben staan onder de betreffende zoek codes in de cellen er onder (denk aan zoeken naar Amsterdam (staat in cel AA127) en de antwoorden die ik dan nodig heb staan in de cellen AA135 t/m aa173) ik wil dan de antwoorden die in deze matrix staan zichtbaar maken in de cellen C135 t/m C173. hoe kan ik dit het beste doen ?

Alvast bedankt voor jullie snelle reactie

Developer

Dat doe je het beste door hier een voorbeeldbestand met je gegevens en het gewenste resultaat te plaatsen.

Test deze dan maar eens:

Code:
=INDEX(P13:AJ19;VERGELIJKEN("Inwoners";P13:P19;0);VERGELIJKEN(D13;P13:AJ13;0))

Cobbejaan,

Dank je voor je snelle reactie. Alleen gaat dit niet werken. Dit omdat de gegevens in kolom B ook nog eens flexibel zijn.
Waar ik naar opzoek ben is een formule die zoekt op plaatsnaam en dan de gegevens die er onderstaan kopieert naar kolom E

Alvast bedankt voor je reactie

Wat de flexibele gegevens in kolom B zijn ontgaat me.

In E16 en doorvoeren naar E19, daarna E18 deleten.
Code:
=HORIZ.ZOEKEN($D$13;$Q$13:$AI$19;RIJ()-12;0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan