Ik ben een redelijk beginnende excel gebruiker en ik probeer een urenverantwoording in excel te verbeteren en dan met name het zoeken op geboekte uren.
Het originele bestand bestaat uit 52 tabbladen met weken, een totaalstaat en een zoekblad. Men vult per dag in aan welk project ze werken en hoeveel uur. Daarnaast zijn er per project verschillende taken waarop geboekt kan worden. In het zoekblad wordt gebruikt gemaakt van de filters van excel. Hier worden alle regels van de voorgaande 52 weken gelinkt (koppeling).
We hebben meerdere mensen die allemaal een eigen bestand hebben en die rommelen af en toe wat af. Hierdoor werken de filters niet, vooral als mensen rijen knippen.
Nu kan excel waarschijnlijk veel makkelijker zoeken zonder last te hebben van gebruikers die rijen verwijderen. Ik zoek dus naar een manier om in alle weken te zoeken naar één projectnummer en dan een overzicht te krijgen van de rijen die beginnen met het projectnummer en de bijbehorende ingevulde uren.
Het mooiste zou zijn als er ook meteen een optelling is van alle uren.
Nu lukt het me wel om het projectnummer te vinden (code van Jan van Asseldonk), te selecteren en de achtergrond kleur te veranderen maar het lukt mij niet om de hele rij bij de gevonden cel te selecteren en deze over te halen naar het 'ZOEKEN' blad.
Ik heb al heel wat op dit forum gezocht maar kom er niet uit. Ik heb wat zoekfuncties via een userform gezien en dat zag er best mooi uit maar ik krijg het niet werkend.
Wie weet er een oplossing voor mijn 'probleem'??
Dus of alle gevonden rijen onder elkaar in het ZOEKEN-blad of een verzameling in een userform waar dan dus ook de zoekopdracht kan worden gegeven.
Bij het opnieuw zoeken mag het ZOEKEN-blad helemaal geleegd worden en dan weer opnieuw gevuld. Dat er zoekdata blijft staan is geen probleem.
Ik heb hier een uitgeklede versie geplaatst.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NNL6JV8CDDVI.xls
Alvast bedankt voor het meedenken
Het originele bestand bestaat uit 52 tabbladen met weken, een totaalstaat en een zoekblad. Men vult per dag in aan welk project ze werken en hoeveel uur. Daarnaast zijn er per project verschillende taken waarop geboekt kan worden. In het zoekblad wordt gebruikt gemaakt van de filters van excel. Hier worden alle regels van de voorgaande 52 weken gelinkt (koppeling).
We hebben meerdere mensen die allemaal een eigen bestand hebben en die rommelen af en toe wat af. Hierdoor werken de filters niet, vooral als mensen rijen knippen.
Nu kan excel waarschijnlijk veel makkelijker zoeken zonder last te hebben van gebruikers die rijen verwijderen. Ik zoek dus naar een manier om in alle weken te zoeken naar één projectnummer en dan een overzicht te krijgen van de rijen die beginnen met het projectnummer en de bijbehorende ingevulde uren.
Het mooiste zou zijn als er ook meteen een optelling is van alle uren.
Nu lukt het me wel om het projectnummer te vinden (code van Jan van Asseldonk), te selecteren en de achtergrond kleur te veranderen maar het lukt mij niet om de hele rij bij de gevonden cel te selecteren en deze over te halen naar het 'ZOEKEN' blad.
Ik heb al heel wat op dit forum gezocht maar kom er niet uit. Ik heb wat zoekfuncties via een userform gezien en dat zag er best mooi uit maar ik krijg het niet werkend.
Wie weet er een oplossing voor mijn 'probleem'??
Dus of alle gevonden rijen onder elkaar in het ZOEKEN-blad of een verzameling in een userform waar dan dus ook de zoekopdracht kan worden gegeven.
Bij het opnieuw zoeken mag het ZOEKEN-blad helemaal geleegd worden en dan weer opnieuw gevuld. Dat er zoekdata blijft staan is geen probleem.
Ik heb hier een uitgeklede versie geplaatst.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NNL6JV8CDDVI.xls
Alvast bedankt voor het meedenken