• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in merdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik ben op zoek naar een functie die in meerdere tabbladen, steeds in het zelfde bereik, zoekt. In deze draad is er een oplossing, maar die werkt bij mij niet, als ik hem gebruik in mijn eigen werkblad. Omdat ik het een zelf gemaakte functie is heb ik het werkblad met de functie leeggemaakt en bewaard als Excel makroblad en vervolgens als invoegtoepassing aangevinkt. Dan nog werkt hij niet. De tabbladen zijn opvolgend "genummerd".
Kan iemand mij helpen aan de juiste functie of aangeven waar ik een fout maak?

Hartelijk dank Cobbejaan.
Op zich geeft je oplossing het resultaat dat ik zoek. Ik zou de resultaten per maand echter liever dynamisch hebben. Bovendien duurt de berekening, zelfs met maar 6 weken, nogal lang. Dus als jij of anderen nog andere oplossingen hebben, dan graag.

Ik stel net vast dat het niet meer werkt zodra je een regel invoegt boven de maanden.

Hier een dynamisch opzoekfunctie.
Deze is natuurlijk ook bereikafhankelijk.

Bijlagen

Jammer, maar bij mij (excel 2010) werkt het niet. Niet dynamisch, wat ik graag wil, en ook niet meer als ik op de knop druk, want dan krijg ik de mededeling "argument niet optioneel". Mijn kennis van vba is te gering om dit te begrijpen.

Die button heeft geen enkel nut meer en kan je dus gerust verwijderen.
In alle cellen staat een functie oproep voor het ophalen van die waarde voor die bepaalde cel.
Als je nu op een W-blad een waarde ingeeft wordt dit overgenomen op het werkblad 'Maand'.
Wat jij nog meer dynamisch wil is mij niet direct duidelijk.

Oké wat betreft de button, dat dacht ik al.
Met dynamisch bedoel ik dat de waarden in Maand automatisch veranderen als je in een van de weken iets invult. Bij mij gebeurt dat helaas niet. (Rekenen staat aan). Alleen als ik de cel open en weer enter, verndert de waarde.

Zet deze eens in ThisWorkbook.

Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
With Sheets("maand")
  Application.Volatile
End With
End Sub

Heb ik gedaan en om te controleren heb ik alle invoer gewist. Dan zou alles in Maand op 0 moeten komen. Maar helaas .....

Bijlagen

Je hebt de door mij gegeven code gewoon in een module geplakt terwijl ik aangaf ze in ThisWorkbook te plakken.
Als je dat doet werkt het wel.

Het spijt me Cobbejaan, maar dan werkt het bij mij nog niet.

Bijlagen

Die werkt, hoera. Alleen is het nu al een beetje traag als je iets invult en ik ben bang dat het met 52 weken minder werkbaar wordt.

Zou je me ook eens kunnen uitleggen hoe de formule werkt, zodat ik hem kan gebruiken in het werkblad waarvoor hij bestemd is?

Waarom 52 werkbladen?

1 werkblad heeft ruim 16.000.000 cellen
52 werkbladen bijna 900.000.000 cellen
Je gebruikt in 1 werkblad 56 cellen
voor 52 werkbladen is dit bijna 3000

Met andere woorden je gebruikt ongeveer 0,0003% van de cellen.

Mijn advies is om alles in 1 tabblad te zetten
Hierdoor worden de formules een stuk eenvoudiger
En het hele bestand wordt daardoor een stuk sneller.
Eventueel een 2e tabblad voor het overzicht.

Jouw overweging, Popipipo, heb ik ook gemaakt, maar de bedoeling van het werkblad is een weekplanning en ik wil de weken zo gemakkelijk mogelijk openen, dus vandaar. Maar als er geen bruikbare dynamische oplossing is, dan maar met een -goed werkende- knop zoals in eerste instantie door Cobbejaan werd voorgesteld.

Ik heb volgens de wijze raad van Willem alles op 1 blad gezet.
Met een keuzevak om direct naar de gekozen week te springen via dubbelklik.
Om terug te keren dubbelklikken in kolom A.

Heb een functie zoals die werkt maar niet de beste (traagste) manier van werken is en
een functie zoals die zou moeten zijn maar die ik helaas niet werkend krijg,
kan niet vinden waarom de datums niet gevonden worden,
heb al alle mogelijke opmaken geprobeerd.
Ik zal wel iets over het hoofd zien.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan