• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in namen en plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanRuiz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2015
Beste mensen,
Voor een amateurclubje bridgespeler heb ik een rekenprogramma gemaakt dat werkt
Als aanvulling daarop, wil de wekelijkse score per deelnemer achter de namen in de ledenlijstkolom plaatsen
Het aantal leden varieert in de tijd en de wekelijkse deelnemers lijst varieert ook.

In kolom A staan de deelnemers met daarachter, kolom B, per deelnemer zijn score. De inhoud kolommen worden per keer automatisch overgenomen van het rekenprogramma. Eerder met de hand ingevoerd.
Kolom C is leeg.
Kolom D bevat de ledenlijst Kolom E doet niet ter zake.
In kolom F komen de formules die met de voorliggende naam in Kolom A deze naam moet vinden en de in B genoteerde score moet overnemen.
De formule in kolom F (eerste cel is ALS(D11="";"";INDEX(B$11:B$66;VERGELIJKEN(D11;A$11:S$66;1);0))
De formule werkt wel met getallen maar niet met namen.
Wie heeft er een oplossing voor. Ik heb geprobeerd het bestand te uploaden, maar dat lukte niet

Verder moet er wanneer in kolom geen naam staat , de betreffende cel in F leeg blijven.
Ook hier hulp gevraagd

Graag een reactie, m.vr.gr. Jan ( misschien ook wat hulp betreffende het uploaden)

Wat betreft het uploaden dit kan je doen via geavanceerd en dan de paperclip gebruiken.

Zie de Help van Excel.
[TABLE="class: collapse"]
[TR="class: trbgodd"]
[TD="class: noborder, align: left"]1 of weggelaten
[/TD]
[TD="class: noborder, align: left"]VERGELIJKEN zoekt naar de grootste waarde die kleiner dan of gelijk is aan zoekwaarde. De waarden in het argument zoeken-matrix moeten in oplopende volgorde zijn gesorteerd, bijvoorbeeld ...-2, -1, 0, 1, 2, ..., A-Z; ONWAAR; WAAR.
[/TD]
[/TR]
[TR="class: trbgeven"]
[TD="class: noborder, align: left"][/TD]
[TD="class: noborder, align: left"]VERGELIJKEN zoekt de eerste waarde die exact gelijk is aan zoekwaarde. De waarden in het argument zoeken-matrix mogen in willekeurige volgorde zijn gesorteerd.
[/TD]
[/TR]
[TR="class: trbgodd"]
[TD="class: noborder, align: left"]-1
[/TD]
[TD="class: noborder, align: left"]VERGELIJKEN zoekt naar de kleinste waarde die groter dan of gelijk is aan zoekwaarde. De waarden in het argument zoeken-matrix moeten in aflopende volgorde zijn gesorteerd, bijvoorbeeld WAAR, ONWAAR, Z-A, ...2, 1, 0, -1, -2, ..., enzovoorts
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Code:
 =ALS(D11="";"";INDEX(B$11:B$66;VERGELIJKEN(D11;A$11:[COLOR=#ff0000]A[/COLOR]$66;[COLOR=#ff0000]0[/COLOR]);0))
Of:
Code:
=Als(d11="";"";vert.zoeken(d11;a$11:b$66;2;0))

Zoeken namen en plakken

Bedankt Harry, de eerste formule doet het. Ik moet meer een goed boek voor excel kopen

Nu nog uitvinden hoe, als er in Kolom A geen bijpassende naam te vinden is, dat dan de cel leeg blijft. Nu nog melding #NB

Jan

Harry, Ik heb het al gevonden; In kolom A staan formules om de namen daarin op te halen.
Moet daar dan iets aan doen.
Jan

Hallo Jan,

Code:
=als.fout(vert.zoeken(d11;a$11:b$66;2;0),"")

Laatst bewerkt:
De eerste formule die ik van Harry kreeg werkt goed, echter blijft nog de melding #n/b wanneer er niets te plakken valt
De overig gegeven formules doen het niet.
Verder is het me toen niet gelukt om het excel bestandje te uploaden.
Zou dat aan de Mac kunnen liggen
Overigens red ik met wel zoals het nu is; de kolom waarin de uitslagen samen met de #n/b aanduiding, komen zet ik naar een tweede kolom waarbij ik de #n/b melding wegfilter.

In ieder geval bedankt voor de hulp
Groet, Jan

Of het werkt voor een Mac weet ik niet Jan.
Code:
 =als.fout(ALS(D11="";"";INDEX(B$11:B$66;VERGELIJKEN(D11;A$11:[COLOR=#ff0000]A[/COLOR]$66;[COLOR=#ff0000]0[/COLOR]);0));"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan