"Zoeken" in startmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

frappels

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2004
Berichten
59
Ik heb Windows XP home edition sp2.
De zoekfunctie in het startmenu werkt niet. Deze loopt vast, maw "reageert niet". Hiervoor heb ik andere vragen op helpmij geraadpleegd en daarbij enkele adviezen uitgevoerd. Echter niets van dit helpt. Ik mis toch ook geen bestanden, zo blijkt uit bestudering.

Om nu dan maar Windows geheel opnieuw te installeren lijkt mij erg ver te gaan.
Is er niet een simpel fix-programmaatje, wat mij kan helpen het probleem te onderzoeken en verder op te lossen. Wie o wie kan mij aan de oplossing helpen.

PS: soms loopt mijn pc ook vast bij het afsluiten. Dan moet ik het handmatig afsluiten. Mogelijk dat deze problemen met elkaar in verband staan.:shocked:
 
Zoeken blijft zoeken

Dag Jean42: ik krijg bij opening van 70 de volgende regel te zien:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoFind"=dword:00000000

Het is mij niet duidelijk wat ik hiermee moet. Kun je mij dat uitleggen.

Overigens, als aanvulling op het eerste bericht van mij het volgende: er is geen sprake van een virus of trojan (gecontroleerd), KB Q319949 is ook niet de oplossing gebleken en fixwinxp help.exe heeft mij evenmin uit de brand kunnen helpen.

Aanvullend advies stel ik erg op prijs.:confused:
 
Tweak van Kelly's Korner. Klik op deze link, kies voor Opslaan en zet het reg-bestandje op je Bureaublad. Dubbelklik er op, geef toestemming om de gegevens aan het register toe te voegen. Herstart de PC. Controleer of Zoeken in het Startmenu weer werkt en verwijder het reg-bestandje van je Bureaublad.
 
Helaas, ook dit is niet de oplossing.

Overigens nog een ander vraagje: van eerdere versies had ik ook Windows Verkenner (betrof andere pc's). Nu echter niet. Hoort deze echter niet standaard in het programma te zitten??. en zit daar misschien een deel vh probleem.
 
Die kun je nu vinden onder Start, Alle programma's, Bureau-accessoires. Wat gebeurt er als je in Verkenner op het vergrootglasicoon in de menubalk klikt?

NB: ik heb de snelkoppeling van Windows Verkenner naar de plek in Alle programma's gesleept waar hij in andere Windows-versies ook stond.
 
Sorry, bedenk me nog het volgende. Rechtsklik op Start, links op je Taakbalk. Klik dan op Eigenschappen, dan op Aanpassen in Menu start. Klik op tab Geavanceerd. Scroll nu helemaal naar beneden en zet een vinkje voor Zoeken. Werkt het nu wel?
 
Je hebt gelijk. Verkenner staat onder bureau accessoires. Verschuiven lukte niet, maar ik kon hem wel vastmaken aan het programma start. Dit heb ik gedaan, zodat ik niet eerst 'alle programma's" hoef te openen. En dit werkt.

Verkenner werkt op de gewone wijze, dus daar ligt niet het probleem.

Probleem blijft dat zoeken niet werk. Wie o wie.
 
zoeken blijft nog ver zoeken

Dag Boeiing, antwoord op je tweede hint: vinkje was al aangekruist. Dus dat is het probleem niet.

Overigens laat het programma wel toe om een zoekterm in te voeren. Bij activeren knop "zoeken" daarna gaat het pas fout en reageert het programma niet. Ik vermoed daarom dat het probleem elder moet liggen. Zoeken met dit programma op internet verloop wel zonder problemen.:cool:
 
Je geeft op "Alle bestanden en mappen" en daarna "De harde schijven X en Y"?
De opties daaronder heb je ook aangegeven? Ook zoeken in verborgen mappen?

Wat soms wil helpen om dit soort "losse steekjes" op te lossen: haal dat vinkje voor "Zoeken" in eigenschappen van het startmenu weg. Herstart de PC en zet dat vinkje weer terug. Herstart de PC. Werkt het nu wel?
 
Zoeken blijft ver zoeken

Helaas. Omdat mijn pc soms ook bij het afsluiten vastloopt, overweeg ik toch maar eens de originele staat er op te zetten. Daarom ga ik maar eens een backup maken van mijn bestanden.

aangezien ik hier niet voor het weekend mee kan starten, zou het prettig zijn als er meerdere mensen mogelijk oplossingen weten voor mijn eerder genoemd probleem.

Ik wacht met smacht.
 
Zoeken is ver te zoeken

Ik heb mijn PC in de oude staat hersteld. Hierdoor is het probleem verholpen.
Andere adviezen heeft helaas niet geholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan