• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in tabbladen excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

coen bos

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2004
kan iemand mij helpen aan de methodiek om een bepaalde tekst te zoeken in meerdere tabbladen van een Excel worksheet? .... een macro misschien?:)

Veel verstand van macro's heb ik niet. Normaal zoeken in meerdere bladen kan gewoon door alle bladen te selecteren en vervolgens te zoeken. Ik neem aan dat dat met macro's ook moet kunnen.

Hoi Coen, :D

Idd, net zoals Wim zegt alle bladen (de zoekrange selecteren)

Als je alle bladen in 1 keer wilt selecteren klik je op het eerste tabje, vervolgens Shift ingedrukt houden en klikkken op het laatste tabje!
Wil je enkele tabbladen, dan gebruik je ipv Shift Ctrl op 1 voor 1 te selecteren!

Na het selecteren druk je CTRL+F (zoeken), en typ je de zoekparameter in!

Je kunt deze gehele actie natuurlijk ook opnemen met de recorder!

Succes! :thumb:

Geplaatst door coen bos
kan iemand mij helpen aan de methodiek om een bepaalde tekst te zoeken in meerdere tabbladen van een Excel worksheet? .... een macro misschien?:)

Wim en Joost, hartelijk dank voor jullie advies, zal dit morgen op 't werk proberen,

groetjes,

Coen

Hoi Coen, :D

Graag gedaan! :thumb:

Als het gelukt is, meld jij hem dan nog even opgelost?

Beste raadgevers,

heb van de week e.e.a. in diverse versies van excel geprobeerd, de enige waarbij ik dit kan laten werken is de versie geinstalleerd op mijn werk onder windows 2000, thuis gebruik ik office 2000 op windows ME en daar krijg ik het niet aan de gang, zit daar misschien het probleem?, of is er een andere oplossing voor de oudere versies?

gr,

Coen
:confused:

Hallo Ingrid,

heel erg bedankt, dit werkt goed,

Merci!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan