• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MKK

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2020
Berichten
44
Goedenavond,

Ik ben bezig om een excelbestand te maken om wat klanten-afspraken bij te houden , deze kan ik dan per telefoon bijwerken en ook op mijn pc op het werk/thuis
Nu zit ik alleen met een probleem waar ik tegenaan loop.
Ik heb nu in de bijlage 3 klanten aangemaakt, maar dit moeten er meer worden, nu is mijn vraag hoe kan ik eenvoudig en snel zoeken in dit excelbestand en van klant naar klant gaan

B.V. zoeken op klantnaam: Bos/Valk/Klaassen of op bedrijfsnaam is dit mogelijk? zoja hoe is dit doen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!
 

Bijlagen

  • Klantenbestand.xlsx
    35,2 KB · Weergaven: 31
Hoe kan ik eenvoudig en snel zoeken in dit excelbestand en van klant naar klant gaan
Door van je bestand een database te maken, oftewel klantgegevens in 1 tabel en niet verspreid over 100+ tabbladen.
 
Oke,en is hiervaan een layout of opzetje te vinden?
 
Of met zoiets

Code:
Sub j()
a = InputBox("Kies klant", "Klant zoeken")
Application.Goto Sheets(a).[A1]
End Sub

Ps: je gebruikt voor "laatste datum van aanpassing" de formule Vandaag(). Besef je dat deze formule iedere dag opschuift naar de volgende dag, dus ook zonder dat je iets hebt aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Snel iets in elkaar gezet ter inspiratie. Bekijk maar eens.

Welke Excel versie gebruik je?

N.B. opzoekfunctie van "bezoeken" is een matrixfunctie (d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter) na invoeren/wijzigen.
 

Bijlagen

  • Klantenbestand (AC).xlsx
    26,9 KB · Weergaven: 69
Deze suggestie van Alex werkt te allen tijde beter dan alles op aparte tabbladen. Mooi geïllustreerd:thumb:
 
Het kan nog vele malen mooier en beter. Maar het gaat om het idee: 1 lijst met klantgegevens, en 1 lijst met de acties per klant. Een soort logboek. Dan worden ze gecombineerd in de "klantenkaart".
 
@jVeer en @AlexCEL dit is een vele betere oplossing dan dat amateuristische opzetje dat ik de afgelopen dagen gemaakt heb.

Dit is wel wat ik bedoel en mooi overzichtelijk.
 
Het kan nog vele malen mooier en beter. Maar het gaat om het idee: 1 lijst met klantgegevens, en 1 lijst met de acties per klant. Een soort logboek. Dan worden ze gecombineerd in de "klantenkaart".

Gebruik zelf nog 2008 thuis ,tijd voor een upgrade.
Deze week maar een nieuwere versie aanschaffen.
Maar wanneer ik nu weer nieuwe klant wil toevoegen waar moet ik dan beginnen?
 
Klantenbestand aanvullen.

Daarna kun je het logboek aanvullen door de klant te selecteren. Kan eventueel ook wel met een gegevensvalidatielijst waar 'ie dan automatisch in terecht komt.
 
Ik ga er mee bezig! Mocht het me niet lukken dan hoor je het :) de opzet ziet er prima uit zo
 
Als je een upgrade uitvoert naar Excel 365 worden de opzoekfuncties ook nog eens een stuk simpeler...
 
Samengevoegde cellen lijkt me niet zo geschikt, evenmin als lege eerste rijen in een werkblad.
Van dubbele gegevens ben ik ook geen fan: het werkblad bezoeken kan net zo goed in het klantenkaartwerkblad staan.
 
Laatst bewerkt:
Alles kan...

Lijst in klantenkaart en dan filteren op klantnaam die je bovenin selecteert. Ook een goed idee.
 
Oké,daar zit wat in van die samengevoegde rijen,maar hoe had jij de opzet dan gemaakt ?ben benieuwd en sta open voor verbeteringen.
 
Klantenbestand aanvullen.



Daarna kun je het logboek aanvullen door de klant te selecteren. Kan eventueel ook wel met een gegevensvalidatielijst waar 'ie dan automatisch in terecht komt.

Heb klantenbestand aangevuld,moet ik ze nu voor elke klant de kaart met gegeven kopiëren? En dan de formules erin zetten ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan