• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in tabel aan de hand van ingevoerde waarden (naam en maand)

Status
Niet open voor verdere reacties.

enibas80

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Hallo forummers,

Wie kan me helpen met de volgende uitdaging.
Voor afdelingen maak ik medewerker rapportages op afdelings niveau, dus per afdeling zie je alle medewerkers.
Nu wil ik ervoor zorgen dat ik een overzicht per medewerker kan maken a.d.v. de selectie die je doet.
De data die geselecteerd kan worden is de naam en de maand (via data validation list). Aan de hand van deze data moet de score opgezocht worden in de tabel:
In de tabel (sheet Bron) staan de namen in kolom A onder elkaar en in rij 2 staan de maandnummers. Vervolgens staan in cellen B3 t/m M5 de scores per medewerker. B3 is de score van Piet van maand 1 terwijl M5 de score is van Jan van maand 12.

In de sheet Medewerker cel B5 moet de score komen te staan a.d.v. je selectie.

Ik heb het zelf geprobeerd met vlookup en sumproduct, maar voor mij is het probleem dat je naar meerdere kolommen voor de maanden moet kijken. Ik krijg het niet voor elkaar.

Als dit werkend is wil ik dit gebruiken voor diverse scores zodat je per medewerker een A4'tje hebt met alle scores waarbij de bronnen van verschillende sheets komen.

Bijgevoegd een voorbeeld bestand.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en tips!

Bijlagen

Vervolg op mijn vraag

Hallo forummers,

Met de oplossing Gerard een mooie oplossing kunnen maken. Alleen nu loop ik tegen een nieuw probleem op met namelijk een tabel met de weken en medewerkers onder elkaar. Bij elke nieuwe week wordt de nieuwe data onder de oude geplakt.
De afdeling wil op basis hiervan rapporteren per medewerker per week.
Bijgevoegd het nieuwe dilemma.

In het vak van de score zou het resultaat moeten komen van de selectie die gemaakt is.

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijlagen

enibas80,

Bedoel je dit, met deze formule in B5
Code:
=VERT.ZOEKEN(B3;Bron!A2:C10;3;0)

enibas80,

Bedoel je dit, met deze formule in B5
Code:
=VERT.ZOEKEN(B3;Bron!A2:C10;3;0)

Hoi "ExcelAmateur",

Vlookup werkt helaas niet omdat deze naar 1 zoekwaarde kijkt. De formule moet naar 2 zoekwaarden kijken, namelijk de medewerker naam en het weeknummer. Dit in een tabel waar de medewerkers en weeknummers onder elkaar staan en waarbij iedere nieuwe week eronder wordt geplakt.
Met een dropdownlist kunnen ze de medewerker en week selecteren. Op basis van de selectie moet er een waarde getoond worden in cel B5.

Enibas

Probeer deze eens :

Code:
=SOMPRODUCT((Bron!$A$2:$A$10=Medewerker!B3)*(Bron!$B$2:$B$10=Medewerker!B2)*(Bron!$C$2:$C$10))

Enibas

Probeer deze eens :

Code:
=SOMPRODUCT((Bron!$A$2:$A$10=Medewerker!B3)*(Bron!$B$2:$B$10=Medewerker!B2)*(Bron!$C$2:$C$10))

Je bent me net voor. Was gaan zoeken op het forum en kwam inderdaad ook op sumproduct uit.
Het werkt!

Bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan