• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in tabel Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wsmits

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
7
Schermafdruk 2015-10-27 16.35.13.png

Voor mijn afstudeeropdracht ben ik een overzicht aan het maken tussen postcode en aantalpallets per lading. Ik ben opzoek naar een formule die ik kan gebruiken om de blauwe waarde daar te krijgen. Het moet ook zo zijn dat als ik de gegevens linksbovenin aanpas dat hij dan naar de juiste plaats in de tabel verspringt. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast erg bedankt.

Bekijk bijlage tabelonline.xlsx
 
Laatst bewerkt:
kijk eens bij index , vergelijken en verschuiven daarmee is het geheel op te lossen.
ps je bestandje doet het niet
 
Laatst bewerkt:
met zo iets kom je al een heel eind.
=INDEX(C12:K21;VERGELIJKEN(B4;B12:B21;0);VERGELIJKEN(B2; VERSCHUIVING(C8;VERGELIJKEN(B3;B8:B9;0)-1;0;1;9);0))
ps je bestand doet het nu wel.
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt!!

Ik ga hem nu ook even proberen te begrijpen, zodat ik hem de volgende keer zelf kan maken!
 
Deze zou ook hetzelfde resultaat moeten geven:
Code:
=INDEX(C12:K21;MATCH(B4;B12:B21;0);MATCH(B2;INDEX(C8:K9;MATCH(B3;B8:B9;0););0))
Vervang "match" door "vergelijken" indien je een nederlandstalige versie hebt.
 
Laatst bewerkt:
Erg bedankt voor je hulp, maar ik heb nog een klein vraagje.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld te zeggen als iets 2000 KG weegt inplaats van het aantal pallets? Daarbij gebruikend het gewicht in 2B inplaats van het aantal pallets.

Ik hoor graag van je,

Gr Wouter Smits
 
Als ik het goed zie is het onderscheid europallet/blokpallet dan niet meer aan de orde en wordt de formule eenvoudiger:
PHP:
=INDEX(C12:K21;MATCH(B4;B12:B21;0);MATCH(B2;C6:K6;1))
 
Laatst bewerkt:
Ik begin het wat je zegt te begrijpen, maar ben nu met een volgende stap en ik denk zelf dat dit niet mogelijk is in excel, maar toch maar even een poging wagen hier

Bekijk bijlage Tabelonline2.xlsx

Alvast super bedankt voor alle moeite
 
Deze vervolgvraag heeft meer uitleg nodig.
Wat is de bedoeling?
 
Sorry voor de late toelichting.

De afweging is dat ik graag wil weten hoeveel containers ik nodig heb om de vracht( bovenste 2 cijfers te vervoeren). Doordat de blok en europallets verschillende afmetingen hebben laat die tabel zien hoeveel europallets en blokpallest gecombineerd in zo'n container passen.

Is het dus mogelijk om hier een automatische formule op los te laten die kan bereken hoeveel containers er in het totaal nodig zijn om de vracht te vervoeren.

Zelf zat ik al te denken dat misschien eerst volle containers van die waarde afgehaald kunnen worden om vervolgens met de overgebleven pallets een rekensom te maken.

Gr Wouter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan