• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in tabel in 2 richtingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijntheun

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2022
Goedemorgen allen

Momenteel probeer ik een excel te bouwen waar de prijs berekend kan worden adhv de breedte en lengte.

Voor iedere breedte en lengte is er een specifieke prijs, de excel zou dus met deze 2 parameters de overeenkomende prijs dienen te bepalen.
Momenteel krijg ik dit alleen klaar door een heel uitgebreide als-functie te schrijven met alle mogelijkheden apart opgesomd.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om een als/zoek-functie te schrijven die de voorwaarde uit kolom A en rij 11 overneemt en hiermee de overeenkomstige vetgedrukte prijs weergeeft?

Alvast bedankt!

Bijlagen

• Screenshot_3.png
    Screenshot_3.png
    31,7 KB · Weergaven: 22
Zeker mogelijk maar met een plaatje kunnen we niets. Je bent lid geworden van een Excel forum.. ;)

Tips alvast: stap af van samengevoegde cellen, en de groter/kleiner dan (> <) tekens in de koppen.
Dan kun je met INDEX/VERGELIJKEN een heel eind komen.

Voor meer assistentie: plaats s.v.p. een representatief Excel voorbeeldje.

Sorry, dat was inderdaad een beginnersfoutje ;)

In bijlage de excel, ik heb hem een beetje vereenvoudigd aangezien veel bijzaak is.

De samengestelde cellen zijn voor de prijslijsten af te drukken, daardoor heb ik eronder een vereenvoudigd tabeltje (blauw) gemaakt met alleen de nuttige informatie voor de berekening.
Vanuit het vereenvoudigde tabeltje zou ik nu een functie moeten maken om de prijs te bepalen adhv breedte en lengte.

Bijlagen

Je bent lid geworden van een Excel forum.. ;)
Ik snap dat je denkt dat het Excel forum veruit het belangrijkste is op HelpMij, maar je wordt dacht ik lid van Helpmij, niet van het Excel forum. Net zoals ook niemand lid is van het Access forum, om maar eens een dwarsstraat te noemen :).

@AccessGuru: akkoord, zal erop letten voortaan :rolleyes:

On-topic: bekijk bijlage eens. Heb de tabel iets versimpeld om zoeken makkelijker te maken. Formule staat in gele vakje. Werkt met INDEX/VERGELIJKEN.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt! Dit werkt inderdaad, blijkbaar moet ik me dringend verdiepen in index en vergelijk-functies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan