• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in tabel met zowel criterium voor x als y as

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilhelmpruim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2008
Zie bijgevoegd bestand

In de formule (verticaal zoeken) staat nu een kolomindex getal deze wil ik vervangen voor een criterium, zodat er altijd naar de juiste kollom gezocht wordt met het betreffende criterium en niet naar de derde kollom binnen de tabel.

Bijlagen

Bedoel je soms deze formule voor cel B10:
Code:
=VERT.ZOEKEN($A10;$A$3:$E$6;VERGELIJKEN(B$9;A$2:E$2;0);0)

Zie bijgevoegd bestand

In de formule (verticaal zoeken) staat nu een kolomindex getal deze wil ik vervangen voor een criterium, zodat er altijd naar de juiste kollom gezocht wordt met het betreffende criterium en niet naar de derde kollom binnen de tabel.

Als je de 3 in cel B9 aanpast, veranderen automatisch al de gegevens.
Dus welke criteria wil je hanteren?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

bandito bob

formule werkt!
Super
Nu alleen nog het problemen indien bovenste criterium niet in tabel voorkomt dat resultaat van de formule #N/B is. Is het mogelijk indien hij geen resultaat voor de formule kan vinden als resultaat 0 geeft. Moet dit met een ALS formule, welk criterium moet ik dan ingeven voor waar (#N/B)?

Wilhelm

antwoord gevonden
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN($A10;$A$3:$E$6;VERGELIJKEN(B$9;A$2:E$2;0);0));0;VERT.ZOEKEN($A10;$A$3:$E$6;VERGELIJKEN(B$9;A$2:E$2;0);0))

bedankt voor de hulp!

vraag afgehandeld

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan