• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in verborgen cellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter AatB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AatB

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Geacht forum,

Ik gebruik de opdracht Find in VBA om bepaalde waarden op te zoeken. Nu blijkt dat er in verborgen cellen niet gezocht wordt.

Weten jullie hier een oplossing voor?

mvg,

Aat

Unhide

Maak voor de zoekopdracht de cellen weer zichtbaar en direct na de zoekopdracht verberg je ze weer met VBA. Zo doe ik het altijd.
:rolleyes:

Weer een argument om niet met verborgen cellen te werken.

Maak voor de zoekopdracht de cellen weer zichtbaar en direct na de zoekopdracht verberg je ze weer met VBA. Zo doe ik het altijd.
:rolleyes:

Dan komt het volgende probleem,hoe kom ik dan terug in de situatie voor de zoekopdracht. De gebruiker kan immers ook andere zaken verborgen hebben welke buiten de controle vallen.

Kan je een voorbeeldbestandje posten, want in mijn test zoekt hij ook in verborgen cellen.

Als je zoekt in Formules en niet in Waarden, lukt het wel.

Wigi

Met een verborgen werkblad heb je die beperkingen niet.

All....

a) ik zoek naar waarden en dus geen formules in hetzelfde werkblad. Deze waarden haal ik op uit een access database. De connectie met de betreffende rij moet ik behouden.
b) Dus om deze waarden in een verborgen werkblad te zetten zou een en ander alleen maar complexer maken
c) de tip om de betreffende column zichtbaar te maken en daarna weer te verbergen ben ik nu aan het testen.

Thanks voor jullie input...ik ben dankzij jullie al weer een stapje verder...

mvg,

Aat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan