• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in verschillende bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark-vd

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
hallo

Op mijn stage heb ik een excel opdracht gekregen.
En het probleem is dat ik er niks van snap. Het gaat om het volgende:

het zijn twee aparte excel bestanden: Database en Calculatie
nu moet het volgende gemaakt worden:

Er moet een zoomveld komen in hetcalculatie bestand ,
waarin we kunnen zoeken naar het item in de prijslijst (database bestand).
Men “klikt” vervolgens op de “breedte” ( er zijn 3 verschillende breedtes bij elk item)
van het gevonden item, waarna de calculatie sheet automatisch wordt gevuld met (nummer, kostprijs en tekstregel )

als iemand een idee heeft hoe dit te realiseren is dan hoor ik dat graag,

Met vriendelijke groet,

Mark-vd

Met vertikaal zoeken kom je waarschijnlijk een heel eind (=VERT.ZOEKEN).

Maar goed, je uitleg is wat summier, dus misschien kun je niet alles doen met deze formule.

Met vertikaal zoeken kom je waarschijnlijk een heel eind (=VERT.ZOEKEN).

Maar goed, je uitleg is wat summier, dus misschien kun je niet alles doen met deze formule.

hallo Verhoog,
alvast bedankt voor het reageren maar ( er zit meestal wel een maar aan haha)

het vertikaal zoeken kan ik ook toepassen maar het gaat mij om het volgende:

de prijs van het onderdeel moet uit het database bestand worden gehaald, en wel op de volgende manier:

je staat in een lege cel van het calculatie bestand dan moet het volgende gebeuren:

automatisch moet het database bestand opengaan
En dan moet je een prijs van een onderdeel uit het database bestand kunnen klikken en deze voegt zichzelf in het calculatiebestand

helaas kan ik geen voorbeeldje toevoegen, het is vertrouwelijke informatie
( als het nu nog onduidelijk is kan ik wel zelf een voorbeeld maken )
hopelijk kun / wil mij verder helpen

Met vriendelijke groet,

Mark-vd

mark,

huiswerken maken we niet op het forum. als je zelf al met wat materiaal aankomt, van wat je al gedaan hebt, waar je tegen vast loopt, kunnen we wel helpen. je moet hier op het forum eens rustig de tijd nemen om wat topics te bekijken. er zijn er verschillende die jou op weg kunnen helpen.

steven

mark,

huiswerken maken we niet op het forum. als je zelf al met wat materiaal aankomt, van wat je al gedaan hebt, waar je tegen vast loopt, kunnen we wel helpen. je moet hier op het forum eens rustig de tijd nemen om wat topics te bekijken. er zijn er verschillende die jou op weg kunnen helpen.

steven

hallo Steven

sorry als je denkt dat ik jullie mijn huiswerk laat opknappen maar dat is echt niet zo.
om mijn vraag een beetje duidelijker te maken heb ik 2 excel bestanden toegevoegd.
in deze bestanden staat uitgelegd wat de bedoeling is en waar ik tegen aanloop.

ik hoop dat iemand mij hier mee kan en wil helpen

alvast bedankt voor de moeite

Met vriendelijke groet,

Mark-vd

Bijlagen

sorry als je denkt dat ik jullie mijn huiswerk laat opknappen maar dat is echt niet zo.
mark,
ik heb alleen gezegd dat we geen huiswerk oplossen. door het feit dat je al een aanzet gegeven hebt en ergens tegenaan loopt, willen we jou wel verder helpen met een nieuwe stap. ik heb alleen vandaag en morgen geen tijd om hierop in te gaan. misschien heb je tegen zondag al wat meer reacties.

steven

PS de opdrachtregel in claculatie om naar database te gaan geeft bij mij al een fout. als je met de macrorecorder dit eens opneemt, zie je wat er gebeurt. deze code moet wel goed opgekuist worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan