• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in waarde naar bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morriss

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een manier om het volgende aan te pakken:

De volgende invulling is gegeven:

Cel A1: asdsdfd pdf A asdfar
Cel A2: jksefna pdf B aawerfae
Cel A3: asdjsdfs asgfr sfsdfdsfg
Cel A4: AEfwef pdf A segfaesrg

Dan wil ik graag dat ie in deze cellen het volgende weergeeft:

Cel A1: pdf A
Cel A2: pdf B
Cel A3:
Cel A4: pdf A

Hij moet dus zoeken naar de waardes "pdf A" en "pdf B", als die waardes voorkomen in die cel moeten die weergegeven worden, zo niet, dan moet de cel niets weergeven.

Iemand een idee hoe ik dit kan bewerkstelligen? Wellicht met een macro?

Alvast bedankt!

Zoiets?
In B1 Excel 2007 of hoger
Code:
=ALS.FOUT(DEEL(A1;VIND.SPEC("pdf";A1;1);5);"")
\
of voor Excel 2003 en lager
Code:
=ALS(ISFOUT(DEEL(A1;VIND.SPEC("pdf";A1;1);5));"";DEEL(A1;VIND.SPEC("pdf";A1;1);5))
doortrekken naar beneden.
Kopieer kolom B > selecteer kolom A > plakken speciaal waardes

edit: sorry vraag niet geheel doorgelezen..

Laatst bewerkt:
Doe eens de test met deze:

Code:
=ALS.FOUT(ALS.FOUT(ALS(VIND.ALLES("pdf A";A1)>0;"pdf A";"");ALS(VIND.ALLES("pdf B";A1)>0;"pdf B"));"")

Bedankt voor de reacties.

Cobbe, heb m geprobeerd, maar er gebeurt niets in de cel waarin ik deze formule invul (blijft leeg). Buiten dat zou de weergave van "pdf A" in dezelfde cel weergegeven moeten worden en niet in een andere...

JeanPaul28, kun je dit verder toelichten? Heb even geprobeerd, maar kom er niet aan uit...

Bedankt voor de moeite iig!

En mijn formule dan in post #2?? :(

Je moet wel de formule van Cobbe of mij in de kolom er naast zetten, deze kan je vervolgens kopieren en plakken speciaal waarde in kolom A

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage testspaarie.xlsx

Hoi Spaarie, had die van jou niet goed gelezen omdat er onder stond dat je de vraag niet goed gelezen had :P

Maar inmiddels geprobeerd en op de een of andere manier gebeurt er niks.... Wat doe ik fout? Zie bijlage....

Oplossing gevonden inmiddels!~

=MIDDEN(A1;VINDEN.ALLES("pdf"; A1); 5)

Bedankt voor de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan