Zoeken in Windows Live Mail -> in welke map zit 't gevonden mailtje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frieda58

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2011
Na een maand of twee ben ik aardig gewend aan WLM. Alleen met het zoeken (vinden) van mail heb ik een probleem.

Ik heb een heleboel mail ingedeeld in de zgn. 'Opslagmappen'. Veel opslagmappen!

Bij het zoeken van mail krijg ik wel een lijstje met van alle gevonden mails de afzender, onderwerp, datum, account en ontvanger, maar NIET de betreffende opslagmap. En dat wil ik juist heel erg graag!

Iemand enig idee hoe dat wel te realiseren is?

Alvast heel erg bedankt!

als je rechts klikt op de betreffende mail en kiest voor eigenschappen zie je een kadertje verschijnen. In dit kadertje staat er 'Locatie:', ga daar helemaal naar rechts en daar zie je de map staan waar uw mail bewaard is.

vb:
C:\Users\...\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail\Gmail (\[Gmail]\Postvak in\7A881FFB-0000052B.eml

Het onderlijnde gedeelte is de map waar uw mail staat.

Hi scoRpy,

dankjewel voor je reactie! Ik heb gekeken, maar bij mij staat er op de betreffende plek

'Zoekresultaten 2011-06-07T09:16:46Z', of - als ik niet in de zoekfunctie zit - de map waarin ik zit ('ov-fiets' in dit geval), en als ik 'm vanuit de snelle weergave bekijk de naam van het type snelle weergave. Dus als ik een bepaalde mail bekijk vanuit 'Alle postvakken IN' zie ik 'Alle postvakken in' bij Locatie, en als ik dezelfde mail bekijk vanuit "Alle e-mail' zie ik.. je raadt 't al.

Ik heb trouwens Windows 7, en WLM 2009. Misschien dat dat uitmaakt?

Zelf heb ik dit getest met Windows 7 en WLM 2011. Misschien de nieuwe Windows Live installeren?

Met WLM 2011:

werkt het, een beetje:

Als ik zoek in de opslagmappen zelf, krijg ik inderdaad wat scoRpy ook laat zien. Tenminste, als ik eerst de mail open en dan via ehm... het pijltje linksboven (wat vroeger 'bestand' was) op eigenschappen klik. Rechtsklikken op een regel in de zoekresultaten geeft geen lokatie in het veldje 'lokatie', en zoeken vanuit 'alle email' al helemaal niet, ook niet als ik de mail open.

Ik ben dus nog niet uit de brand... Ik zou heel graag in 't lijstje van mailtjes die voldoen aan m'n zoekopdracht ook kunnen zien waar 't betreffende mailtje staat.

Laatst bewerkt:
Yeah, merci :)

Ik weet niet of ik nou vanmiddag niet goed gekeken heb :o, maar in ieder geval heb ik nu - in ieder geval in de opslagmappen - een kolom 'map' in de zoekresultaten, en ik kan er ook op sorteren.

Het ziet er iets anders uit dan bij jou, maar hier kan ik zeker mee uit de voeten.

Nogmaals dank!

Na een maand of twee ben ik aardig gewend aan WLM. Alleen met het zoeken (vinden) van mail heb ik een probleem.

Ik heb een heleboel mail ingedeeld in de zgn. 'Opslagmappen'. Veel opslagmappen!

Bij het zoeken van mail krijg ik wel een lijstje met van alle gevonden mails de afzender, onderwerp, datum, account en ontvanger, maar NIET de betreffende opslagmap. En dat wil ik juist heel erg graag!

Iemand enig idee hoe dat wel te realiseren is?

Alvast heel erg bedankt!

Beste,
Ofwel werkt bij mijn Windows Live Mail11 de zoekfunctie niet ofwel doe ik iets verkeerd?
Kan iemand mij helpen.
Heb windows 7
Mvg,
Jo

topic is van 2011 dus al bejaard.
mag je met rust laten.
maak zelf een nieuwe vraag aan voor jou probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan