Zoeken in windows verkenner werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mack2000

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
In de windows verkenner is het niet meer mogelijk om te zoeken.
In de standaardknoppen-balk geeft "zoeken" geen enkele reactie.
Ook de rechtermuis bevat geen optie om te zoeken.

Heeft iemand een suggestie om dit op te lossen?

Maak verborgen bestanden zichtbaar in Mapopties/Beeld, en ga naar het bestand srchasst.inf in de Windows\Inf map

Rechtsklik op het bestand, en kies "installeren".

Helpt dat?

Ja zou ik kunnen doen.
Inmiddels heb ik het OS van gisteren erop staan, echter de optie "zoeken" werkt ook hier niet.
Dit zou betekenen dat ik een aantal "system restores" moeten doen met alle verlies van dien.

Ik zou toch nog graag een andere oplossing krijgen . . .

Groet

Het kan een restrictie zijn.

Ga eens naar Start > Uitvoeren > Regedit, en vervolgens naar Bewerken > Zoeken.

Zoek eens op een DWORD waarde NoFind

Vind je er één, wis die dan in het rechtervenster. Druk vervolgens op F3 ten einde Windows te laten zoeken naar een eventuele tweede hit.

Overigens, gebruik je TweakUI?

Sommige versies van TweakUI, ook in XP hebben de mogelijkheid "zoeken" uit te schakelen.

Hier is een link betreffende Millennium, maar ik heb het probleem ook al bij XP gezien: No Search Results Are Returned After You Disable Search Results (Q274847)

Register doorgezocht maar geen enkele DWORD waarde NoFind !

Ik heb de link gelezen maar het probleem zoals op MS omschreven is anders dan dat ik heb.

Als ik klik op het ICOON "zoeken" gebeurd er helemaal NIETS. Aan de linkerzijde in het verkenner-window zou daar normaal de optie moeten verschijnen om te kunnen zoeken. Die komt bij mij niet eens op.
Het omschreven probleem gaat over de optie zoeken met als resultaat " . . Niets gevonden . . ".
Een ander probleem dus.

Helaas nog steeds geen oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan