Zoeken inplaats van openen ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander1988

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Eej medeforummers,

Sinds een week doet me pc erg vaag. Ik heb een pentium 4 met 3,2 intel duo processor , 1 GB ram en een Xradeon 600 hypermemory videokaart.
Ik werk met een nederlandse XP home

Ik heb namelijk toen de tijd toen het probleem ondstond via het tablad filetypes en dan map het pictogram veranderd. Sinds toen elke map waar ik op dubbelklik verwijst ie gelijk naar zoeken inplaats van openen.

Ik heb al gekeken naar :

deze computer > extra > map options > tablad > bestandtypen > bestandsmap > dan zie ik alleen zien dat ie daar verwijst naar find ( dit klopt niet neem ik aan ) Dan probeer ik geveanceerd > en dan een nieuwe verwijzing hem op te geven, namelijk openen. Maar hierbij moet ik invullen toepassing van de actie word gestart , hier moet ik invullen waar de opdracht openen staat in de directory . ( geen flauw idee waar die staat )

Als ik dit heb is het opgelost denk ik . ( de map instellingen staan wel goed, alleen van de bestandsmap niet )

Wieowie kan mij helpen:confused:

alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf precies hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk heb ik in het register de sleutels aangepast en is het weer gelukt. Maar misschien moet je eerst Systeemherstel eens proberen.

Ik ken dit probleem , dit kom ik vaak tegen op me stage waar ik bij de local support zit dit
Optie 1
probleem doet zich voor voordat hij in windows xp uberhaupt kan komen .
Start je recovery console op van de windows xp cd.
dan toets je 1
en dan weet ik het effe niet meer uit me hoofd is te moeilijk om uit te leggen moet er nog een handleiding van maken maar ken dit alleen als ik zelf in de recovery console bezig ben .
Maar morgen ben ik op me werk en sdan zet ik de handleiding hierop.

Optie 2
Maar er is nog een tweede mogelijkheid.
Als je De windows cd erin doet en dan naar de setup gaat en dan hetzelfde als instaleren maar dan voor de derde optie kiezen windows instalatie formateren en opnieuw instaleren hiermee raak je wel je software kwijt maar je data behou je

kies ji maar wat ji wild .

Waarom moet ik kiezen? Het is jouw pc...

Kijk eerst eens bij je register wat er staat bij HKEY_CLASSES_ROOT\Folder

hehe bij de verkeerde vraag geplaats bij die van me zelf :confused:
omg
maar ik heb systeem herstel uit staan

Laatst bewerkt:
er staat standaard verwezen naar map
er staat alwaysShowext waarde geen
er staat browser flag waarde hexadecimaal 8
edit flag waarde hexadecimaal 3d2
title info = prop-size

Wat moet ik veranderen :confused:

was het dus niet , die sleutel bestond ook niet meer. Maar heb een backup van me registery gevonden van 17 december heb deze terug gezet , alles doet het weer zo als het hoord.
Heel erg bedankt voor je hulp:thumb:

O goed zo dan. ;) Als die sleutel niet meer bestond betekent het dus dat Openen en Verkennen niet meer toegankelijk is, wat dus je probleem verklaart. Gelukkig had je nog een backup!

Maar goed heel graag gedaan in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan