Zoeken laatste veld selectievakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

sis123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Wij melden via mail om afvalcontainers te komen ledigen.
Indien de melding gebeurd is wordt er een selectievakje actief.
Iedere melding is een nieuwe record.
Nu hebben we een vb-code nodig die een dubbele melding tegenhoudt.
Dus een code die de record zoekt met het laatste actief selectievakje.
Vervolgens een popup met de datum.

Bij het tabelontwerp kan een vereiste worden aangegeven die over een combinatie van meerdere velden geldt m.b.v. indexering. Heb je hier al aan gedacht? Of heb je geen idee waar ik het over heb? Dan probeer ik het wat duidelijker uit te leggen.
Ik vind je vraagstelling verder niet echt duidelijk... Kan aan mij liggen?

Even vraag verduidelijken
Telkens er een melding gebeurt wordt deze aangevinkt(selectievakjeA). Dit wil dus zeggen dat iedere record zo'n selectievakje heeft dat ook is aangevinkt. Als de record (in ons voorbeeld is dit een afvalcontainer) leeg is teruggebracht wordt deze afpunt op een ander selectievakje(selectievakjeB).

Nu bij een nieuwe melding zou eerst moeten gezocht worden naar het laatste vinkje(selectievakjeA), dit om te vermijden dat er twee keur gevraagd wordt om de containers te ledigen.

Ik zou zeggen, check met een BeforeUpdate stukje in je vba-code of selectievakje A aangevinkt is of niet. Als die dat al is, dan cancel je de actie. Weet je hoe je dit doet? Want ik heb het zelf ook nog nooit toegepast, maar ik denk dat het zo zou moeten kunnen.

Succes!

Ik heb in bijlage een print geplaatst van een voorbeeldtabel.
id 1 datum container vol ingevuld -> vinkje bij juiste leverancier -> dossier afgewerkt door datum container leeg in te vullen
id 2 idem id 1 andere leverancier
id 3 idem maar dossier nog niet afgewerkt door datum container leeg in te vullen
id 4 idem id 3 andere leverancier

nu bij id 5 probeert men via een formulier (invoer gegevens, dus vorige records niet zichbaar) na het invullen van een datum container vol leverancier 1 of 2 aan te vinken.
Dit zou niet mogen daar id 3 noch 4 een datum container afval leeg hebben !!

dus print en dba in bijlage

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan