• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken meerdere waarden meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

allright48

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Goededag,

Ik wil graag zoeken naar meerdere waarden in meerdere kolommen. 1 argument lukt mij nog wel, met meerdere loop ik vast. Wie kan mij even ondersteunen? Als voorbeeld een situatie met fictieve data.Bekijk bijlage zoeken.xlsx

Ik weet niet wat je precies wilt bereiken,.. maar als ik jou goed begrijp wil je een kruisje als er sprake is van of brieven of TNT of BOL of etc,..
Misschien een idee om met SOMPRODUCT() te werken in deze.

Bijvoorbeeld:
=ALS(SOMPRODUCT(--(data!C:C="TNT");--(data!F:F=A3))+SOMPRODUCT(--(data!C:C="BOL");--(data!F:F=A3))+SOMPRODUCT(--(data!D:D="brief");--(data!F:F=A3)))>0;"x";"")

Zoiets??
Code:
Sub zoek()
If WorksheetFunction.CountIfs(Blad1.Range("D:D"), "aanwezig", Blad1.Range("E:E"), "goedgekeurd") > 0 Then
        MsgBox "Fout gevonden"
    Exit Sub
    End If
End Sub

Weet niet of dit helemaal werkt naar behoren, maar zoiets heb ik in een ander bestand verwerkt en werkt goed voor mij

Laatst bewerkt:
Zoiets??
Code:
Sub zoek()
If WorksheetFunction.CountIfs(Blad1.Range("D:D"), "aanwezig", Blad1.Range("E:E"), "goedgekeurd") > 0 Then
        MsgBox "Fout gevonden"
    Exit Sub
    End If
End Sub

Weet niet of dit helemaal werkt naar behoren, maar zoiets heb ik in een ander bestand verwerkt en werkt goed voor mij

Bedankt, maar ik kom er niet uit. De gezochte waarden moeten naar het andere tabblad worden gezet, in de kolom wijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan