Zoeken met 1 map uitgezonderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MEradus

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen of het mogelijk is om 1 map (die staat bij mij op een afdelingsschijf) niet voor te laten komen in de zoek resultaten.
De map moet niet verborgen worden o.i.d. want er zijn een aantal mensen zie wel bij deze map moet.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en dat iemand mij hiermee kan helpen.

Je kunt wel/geen map tonen niet regelen zonder gebruik te maken van gebruikersnamen met rechten :p
Een oplossing kan zijn: Verplaats de map "sommige-mensen" naar een plek waar niemand deze kan zien. Geef de mensen die de map wel mogen zien een snelkoppeling naar de map "sommige-mensen". Die snelkoppeling zet je in de map Documenten.

Ik neem aan dat er een hele goede reden is om de map daar neer te zetten waar hij nu staat? In z'n algemeenheid is het niet verstandig om zoiets te doen, omdat je dan niet ontkomt aan het toekennen (afnemen) van rechten voor bepaalde accounts. En als je dan in de toekomst een keer de rechten op een bovenliggende map wijzigt, dan moet je er goed rekening mee houden dat die ene map uitgezonderd moet worden. Niet bepaald "Best Practice" dus. Maar bron heeft gelijk, als je deze stuctuur wilt behouden, dan kan dat eigenlijk alleen maar door de toegangsrechten te verwijderen ("deny"). Zonder de omgeving te kennen is daar niet veel meer van te zeggen, maar als het een "grote" omgeving is, dan zou je daar groepen voor kunnen aanmaken en de accounts daar lid van te maken. Dan kun je op groepsniveau rechten toekennen of verwijderen.

als het een "grote" omgeving is, dan zou je daar groepen voor kunnen aanmaken en de accounts daar lid van te maken. Dan kun je op groepsniveau rechten toekennen of verwijderen.
Yep, dit is ook "best practice" :d Bij "kleine" omgevingen is dit ook dé manier. Als medewerkers er taken bij krijgen of van functie veranderen dan kunnen ze eenvoudig lid gemaakt worden van de betreffende groep, dan hoef je niet alle maprechten na te lopen.

Natuurlijk. Maar ik zat meer te denken aan een "Active Directory" omgeving tegenover een "Werkgroep" situatie. Of zelfs een "Thuis omgeving". TS heeft erg weinig informatie op tafel gelegd, dus het is lastig oordelen. Maar gezien de "afdelingsschijf" vermoed ik ook wel dat het eerste het geval zal zijn.

Grinnik... tenzij het bedrijf van TS een workgroup met nas gebruikt :d :d :d maar dat zal wel niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan