• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken met 2 sleutels (vervolg)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wallo

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2009
Bekijk bijlage Kopie van Kopie van Origineele bestelbon kledij-vgv 21-3-11.xlsHallo allemaal, ik heb een paar dagen geleden een vraag gesteld over zoeken met twee sleutels, ik heb de oplossing gekregen van sa11 welke perfect werkt. Allen als ik het in mijn bestandje gebruik werkt het niet naar behoren. Ik denk wel dat ik de formule juist heb aangepast maar deze wil niet correct werken. Ik voeg het bestand bij.
Kan iemand mij vertellen wat er mis loopt? Alvast bedankt.
Wallo

Als je er even bij zet om welke cel het gaat hoeven we niet te zoeken.

Beste Wallo,
je hebt de formule niet goed toegepast. heb deze veranderd.

jouw formule:
Code:
{=INDEX(O2:BJ60;VERGELIJKEN($E$8;N2:N60;0);VERGELIJKEN($B$28;O1:BJ1))}

aanpassen naar:
Code:
{=INDEX([COLOR="red"]O3[/COLOR]:BJ60;VERGELIJKEN($E$8;[COLOR="red"]N3[/COLOR]:N60;0);VERGELIJKEN($B$28;O1:BJ1;[COLOR="red"]0[/COLOR]))}

vergeet de laatste nul niet.zie de rode letters
succes...

volgende keer wel aangeven om welke cel het gaat, dan hoeven de helpers niet de hele sheet te gaan zoeken.

Laatst bewerkt:
Beste Wallo,
je hebt de formule niet goed toegepast. heb deze veranderd.

aanpassen naar:
Code:
{=INDEX([COLOR="red"]O3[/COLOR]:BJ60;VERGELIJKEN($E$8;[COLOR="red"]N3[/COLOR]:N60;0);VERGELIJKEN($B$28;O1:BJ1;[COLOR="red"]0[/COLOR]))}

vergeet de laatste nul niet.zie de rode letters
succes...

Beste sa11,

Dit is geen matrixformule hoor, en kan gewoon met Enter worden ingevoerd i.p.v. Ctrl+Shift+Enter.

Bedankt allebei, zonder matrix werkt het perfect!:thumb::thumb::thumb:
Ik zal in het vervolg er proberen op te letten dat ik de probleem cel vermeld.
Nogmaals bedankt
Wallo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan