• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken met kolom nr als resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

cverkooyen

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Excel sheet onleden in tabbladen

Hey, ik zit met een probleem, ik heb een excel sheet gemaakt om het probleem te verduidelijken.

Ik zou graag willen dat door middel van de tabel, tabbladen met het merk worden aangemaakt. Dus als er een audi is ingevult, er een tabblad met audi verschijnt. Er zijn totaal 4 verschillende merken. Op die tabbladen moet dan een overzicht komen van het aantal auto's van dat merk met alle ingevulde opties.

Nu is er nog een klein puntje wat anders gaat, de auto met type 51 moet een apart tabblad krijgen want dat is een speciale.

Ik weet niet zo goed hoe ik hier het beste aan kan beginnen, ik hoop dat iemand mij opweg wilt helpen!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Maak ook eens een bestandje met de eindsituatie zoals het er zou moeten uitzien. Hebben we een doel voor ogen.

Ik weet eigenlijk inmiddels wel hoe je tabladen zichtbaar kunt maken, dat is hier eigenlijk ook van toepassing want er is al bekend welke merken er zijn. Ik zit alleen met het probleem hoe ik horizontaal kan sorteren en dan vervolgens de data dat eronder staat mee kan namen naar het volgende tabblad

Ik vond dit topic hier op de site: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=1757416 wat wel redelijk vergeljikbaar is. Hoe krijg ik deze meteen werkende, ik heb hem nu zo:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim c As Range
For Each c In ActiveSheet.UsedRange
    If InStr(c, "Adres:") > 0 Then
        If c.Row < 3 Then
            MsgBox "Kan geen 2 rijen hoger"
        Else: c.Resize(5).Copy Range("B" & c.Row - 2)
        End If
    End If
Next
End Sub

maar dan gebeurt er niks.

Ik ben alweer een klein stukje verder, ik kan nu dmv een button de waarden onderscheiden alleen schrijft hij deze over elkaar weg, hoe kan ik deze code aanpassen zodat de kolom steeds met 1 waarde word verhoogd?

De code:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim c As Range
For Each c In ActiveSheet.UsedRange
    If InStr(c, "1016") > 0 Then
        c.Resize(5).Copy Range("E" & c.Row)
    End If

If InStr(c, "2032") > 0 Then
        c.Resize(5).Copy Range("F" & c.Row)
    End If

Next

End Sub

Bedankt voor het werk dat je ondertussen deed terwijl er geen posts kwamen. Maar nu zijn we (ik toch alleszins) de draad wat kwijtgeraakt.

Post daarom eens een zipfile met daarin (MEEST RECENTE VERSIES van):

- de uitgangssituatie
- hoe het er moet uitzien na de macro
- de macro code die je nu hebt en waarvan je denkt dat dat het meest dichtbij is bij het doel

Wigi

Hey, het zip-je opzet.zip bevat hoe het zou moeten worden, ik voeg nu ook een zipje test.zip bij tot hoever ik ben gekomen van codes die ik van internet heb afgeplukt.

In test.zip is het niet precies hoe het moet worden daarom dus ook opzet.zip

Edit: Nog even een korte toelichting over test.zip mijn idee was om alle data eerst te sorteren over tabbladen en dan te gaan sorteren hoeveel je van alles zou hebben.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Is het misschien slim om op de tabbladen, waarvan de opties toch al vast staan, standaard velden in te vullen dus bijvoorbeeld

Kleur | Aantal
Blauw | 0
Rood | 0
Geel | 0
Zilver | 0

En dan in het veld erachter de aantallen met 1 te verhogen. De velden die dan 0 zijn kan je verbergen zodat je alleen de dingen overhoud die relevant zijn.

Heb weer een zip toegevoegd om het te verduidelijken

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan