• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken met meerdere resultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolf1980

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2017
Ik heb een tabblad met orders. Elke order kan uit 1 of meerdere factuurnummers bestaan.

In het eerste tabblad wil ik graag achter het ordernummer met een formule alle factuurnummers vermeld hebben welke in het tweede tabblad staan. De moeilijkheid voor mij zit hem in het feit dat er 1 ordernummer is met 4 factuurnummers. Er zullen in mijn situatie maximaal 5 factuurnummers aan een order gekoppeld zijn.

Bekijk bijlage orders en factuurnummers.xlsxBekijk bijlage orders en factuurnummers.xlsx

Kijk eens of je met dit voorbeeldje uit de voeten kunt?

Beste Ad,

Dit werkt, je gaat hier per ordernummer de corresponderende facturen zoeken. Zo heb ik hem in mijn voorbeeld toegepast. Ik heb echter een selectie van 66 orders waar ik alle facturen bij dien te zoeken. Is dat mogelijk in je nu al bruikbare voorbeeld.

Dat zal best wel, maar zonder bruikbaar voorbeeldje maak je het wel een beetje lastig.

Bruikbaar voorbeeldje

Beste Ad,

Hierbij een bruikbaar voorbeeld. In het eerste tabblad staat mijn selectie welke ik heb ontvangen van 64 orders. In het tweede alle orders en daar bijhorende factuur of facturen. Dus een order kan 1 of meerder facturen hebben. Ik hoop dat je me kan helpen.Bekijk bijlage order met meerdere facturen.xlsx

Er zullen in mijn situatie maximaal 5 factuurnummers aan een order gekoppeld zijn.

Dan klopt er toch wel iets niet?

Kijk maar eens naar het voorbeeld, ik zou alles op één werkblad zetten en eventueel de eerste twee kolommen verbergen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Ad,

Hier was ik naar op zoek. Ik heb de overige orders en factuurnummers toegevoegd. Hij vindt over de factuurnummers. Ik had me idd vergist met het aantal facturen per order. Bedankt!

Dan klopt er toch wel iets niet?

Kijk maar eens naar het voorbeeld, ik zou alles op één werkblad zetten en eventueel de eerste twee kolommen verbergen.

Beste Ad,

kan je me nog 1 keer helpen? Ik wilde de orders 2016 toegevoegd, echter hij komt met de verkeerde resultaten. Waar had ik je formule moeten aanpassen als ik de orders van 2016 er onder kopieer?

Bijlagen

Ik zie geen formule in je voorbeeld, dus ik kan niet zien waar het fout gaat.

Ad,

Ik heb in jouw bestand onder de orders startend met 35 (=2015) de orders startend met 36 (=2016) geplakt. Het enige wat ik aangepast heb is de range. Ik merk dat de verwijzingen achter de orders startend met 36 niet juist zijn. Ik doe iets fout maar zie het niet.

Bijlagen

Rolf,

Kun je een voorbeeld geven van wat er fout gaat? Ik zie wel dat er ook getallen beginnend met een 9 tussen staan, verder klopt de formule toch.

Het probleem is opgelost. Wel moet je kolom E sorteren van laag naar hoog.
Je krijgt 2 bestandjes: één zonder macro, en één met een macro ter controle. Vergeet dan niet macro's in te schakelen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan