• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost zoeken met meerdere voorwaarden, waaronder datumrange

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Denskie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
4
Hoi experts,

ik heb een vraag. Ik zou graag een waarde zoeken in tabel, waarbij er voorwaardelijk wordt gekeken naar een datumrange, huisnummer en duur. Het lukt mij om met verticaal zoeken de juiste waarde te krijgen uit een datumrange met inbegrip van de duur, alleen de dimensie huisnummer krijg ik niet toegevoegd. Graag jullie hulp! in bijgevoegde sheet wordt mijn vraag snel duidelijk.

dank.
gr. Dennis
 

Bijlagen

  • formule.xlsx
    15,3 KB · Weergaven: 9
nog even aanvullend. de bijlage betreft een voorbeeld. Ik heb meer dan 400 huisnummers en 5 prijzen per dag. Dus ik ben op zoek naar een formule die ik op de gehele set naar beneden kan kopiëren
 
maak een tabel van je gegevens en dan kan je filteren wat je wilt zien
 
Ik wil niet filteren. Ik heb de lijst (vanaf regel 8) nodig voor een csv import. Dat zijn bij elkaar 600.000 regels.
 
Dan plaats je best een realistisch voorbeeld idpv gemakshalve een doorgetrokken voorbeeld
 
Zo?
Code:
=SOMPRODUCT((A9>=A$2:A$5)*(C$2:C$5=B9)*ALS(C9=7;D$2:D$5;E$2:E$5))
Kolom D niet meer nodig.
 
@AlexCEL ,
Zou dit stukje nog bijgevoegd moeten worden?
*(A9<=B$2:B$5)*
 
Vooruit :)
Code:
=SOMPRODUCT((A9>=A$2:A$5)*(A9<=B$2:B$5)*(C$2:C$5=B9)*ALS(C9=7;D$2:D$5;E$2:E$5))
 
Laatst bewerkt:
Het is mij gelukt door een sleutel te creëren bestaande uit datum en huisnummer. De huisnummers liggen meer dan 365 dagen uit elkaar, zodat ik met verticaal zoeken altijd maar 1 waarde krijg ik matcht met de begindatum van de range. Thanks voor alle reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan