zoeken met verkenner in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nietskeoh

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
'vroeger' kon je in de verkenner met je rechtermuisklik de zoekfunctie aanklikken voor een bepaalde map en dat werkte goed. Nu in W7 verkenner zit er rechtsboven een zoekveldje. Alleen vind ik daarmee vrijwel niks. Meestal alleen bestanden die direct in die map staan (en niet eensallemaal vreemd genoeg) en niet in submappen.
Hoe kan ik die oude vertrouwde zoekfunctie weer terugkrijgen?
Mark

Het zoeken in de door jouw bedoelde venstertje werkt eigenlijk naar mij insziens perfect.
Het is de vraag waar staat je cursor of te wel de map die je geselecteerd hebt.
VB je zoekt een document met iets van xyz.doc
Je geselecteerde map staat bv op Program Files 99 tegen 100 dat ie het niet vind.
Ga je bv dan op de C;\ staan (c- schijf selecteren) en je tikt dan *xyz* dan zal je zien dat alle bestanden met de combinatie xyz allemaal tevoorschijn komen.
De snelheid zit in of je de juiste map al op voorhand kent!

Hoop dat het een beetje duidelijk is,

gelukkig ben ik niet zo onhandig dat het daarbij al mis gaat. Het zelfde gold natuurlijk voor de oude situatie.
Als ik bijv. op mijn hoofdmap foto's ga staan en ik toets een deel van een veel voorkomende titel in, dan komt hij op de proppen met 1 hit; deze lijkt volkomen willekeurig gekozen.
Ik vind het ook nogal vreemd.

Mark

Bij werkt het wel Ok,

Is voor mij ook vreemd, zeker als je zegt dat je toch een redelijke zoeker bent.
Misschien zoeken zonder extensie te vernoemen?
Verder zou ik het niet ook niet weten.:confused:

extensie had ik niet eens vernoemd, het was maar een simpel zoekvraagje, nog andere termen uitgeprobeerd, niks. Het lijkt alsof er een foutje in het programma zit. Is het mogelijk een andere verkenner te installeren, zonder dat ik heel Windows overhoop haal?
Mark

Ik denk dat je eens naar Hier
kan kijken heeft ook een uitgebreide file searching.

Total Commander werkt goed zo lijkt het, kan in elk geval mijn bestanden weer terugvinden!
Alleen is de lay-out wat oubollig, maar is wellicht te wijzigen.
dank!
Mark

oh, ik kom er nu achter dat ik het maar een maand mag gebruiken, terwijl het een beta-versie is. Ik dacht dat je die kon blijven gebruiken, niet dus.
Hm, ik hou wel van gratis alternatieven....
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan