• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken met verticaal zoeken in een deel van de tabelmatrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

drbadvines

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2018
Hallo,

ik heb een excel bestand en hier wil ik gegevens uit halen met verticaal zoeken.

Nu heb ik een formule gemaakt die een gedeelte uit de tabelmatrix haalt alleen werkt dit niet is hier nog een andere oplossing voor.

Met vriendelijke groeten,

HEBekijk bijlage OC-Lijst.xlsx

Wat moet de uitkomst worden? Als je de formule opslaat als matrixformule dan krijg je wel een uitkomst.

Bijlagen

Ik vermoed dat dit bedoeld wordt:
Code:
=VERT.ZOEKEN(DEEL(B2;11;5)&"*";Blad3!$B$2:$J$570;1;0)

Jongens,

Sorry dat ik niet erg duidelijk was met mijn vraag maar ik heb het antwoord nu.
Bedankt voor alle reacties.
Ik had de formule gewoon als matrixformule moeten invoeren soms is de oplossing zo dichtbij.

Allemaal bedankt....

Verticaal zoeken met excel probleem

Hallo allen,

Zie het voorbeeld.
Wat ik graag wil is dat hij niet op veld1 gaat zoeken in Maandag maar op het tweede veld dus B en dan de waarde van cel
E overneemt ik heb hem nu zover dat hij op veld a zoekt en dan ook de waarde overneemt van veld E
Ik wil graag de nummers voor de containers laten zoals ze nu zijn en niet veranderen naar het containernr.

Alvast bedankt

Bekijk bijlage OC-Lijst.xlsx

Code:
=SUMIF(Maandag!A$2:A$1511;A3;Maandag!E$2:E$1511)

Wat ben je aan het maken en wat wil je nu zoeken? 49 zakken op een capaciteit van 12000 geeft een vullingspercentage van 6096? En hiermee wil je soort van route-optimalisatie maken?

Hallo Allen,

Wat ik graag wil bereiken is dat wanneer ik nieuwe containers in het werkblad zet.

Laat zeggen Maandag.
Ik de nummers voor de containers kan houden en dan zoek op een gedeelte van de container dus het nummer.

Zodat ik op een totale lijst de vullingsgraad kan neerzetten.

Blad Maandag

A = 1
B = Container
E = Vullingsgraad

Ander werkblad met alle containers mbv een verticaal zoeken op een gedeelte van B de vullingsgraad neer zetten.

In het voorbeeld zoek ik op containernummer in blad maandag op CEL A=Containernummer deze wordt dan gevuld met =deel(bX;5) maar dat wil ik nou juist niet zodat ik op een papieren lijst of tablet alle "foute" containers er zo kan uithalen op nummer die ik dan in cel A kan vinden.
Kan natuurlijk een extra kolom maken maar ik wil het zo makkelijk mogelijk maken voor mijn collega's.
Elke dag wordt er zo lijst uit het plannings pakket (route) gehaald en geiimporteerd in deze lijst.

Ik hoop dat het zo een stuk duidelijker is. ;-)

HE

Probeer eerst eens in Excel termen te praten. Cel A bestaat niet. Het is of kolom A of cel A1. Op een cel kan je niet zoeken, wel op de inhoud van een cel. Het werkblad en ander werkblad maakt het verhaal ook niet veel duidelijker. Wat is =deel(bX;5)? Het gebruik van extra kolommen lijkt mij juist ideaal om het geheel met simpele formules op te lossen. Kolommen kan je verbergen en maken het niet moeilijker voor wie dan ook. (vaak zelfs makkelijkere voor diegene die dit wil opzetten)

Verticaal zoeken met excel probleem

Hallo Allen,

Wat ik graag wil bereiken is dat wanneer ik nieuwe containers in het werkblad plak.

" Laat zeggen werkblad Maandag "

Dat ik de nummers voor de containers kan houden en dan dat ik ga zoeken op een gedeelte van de containernaam dus in kolom B.
Hier wil ik graag het containernr uitfilteren en deze dan gebruiken om in een ander werkblad de vullingsgraad te zoeken.
Nu zoek ik in kolom A en deze maak ik door de formule = =DEEL(B2;11;5)

Kan natuurlijk een extra kolom maken en deze ook laten invullen maar ik wil het zo makkelijk mogelijk maken voor mijn collega's.
Elke dag wordt er zo lijst uit het plannings pakket (route) gehaald en geplakt in deze lijst wat betekent dat hij eerst moet worden leeggemaakt en dan is de kans op fouten groot.

Ik hoop dat het zo een stuk duidelijker is.

HEBekijk bijlage OC-Lijst.xlsx

Laatst bewerkt:
Ik kan er nog steeds weinig logica in vinden. Dit draadje is inmiddels al 222 keer bekeken en dan ben ik waarschijnlijk niet de enige.

Dat heb ik inderdaad geschreven staat er net boven. Dus wat doel van deze onnodige quote is ontgaat mij even.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan