Zoeken middels userform naar bestaand artikel d.m.v. intoetsen naam artikel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Helpmijers,

Graag zou een oplossing willen hebben voor een bestaand - erg leuk - programma dat ik hier heb gevonden. Het betreft een vrij basic voorraadprogramma dat ik graag wil uitbreiden.

Het eerste waar ik tegenaan loop is wanneer ik een artikel wil bij- of afboeken dat het lastig zoeken is wanneer er honderden artikelen in staan. Op zich kan ik nu maar één letter invullen en pakt hij het eerste artikel dat met die letter begint, de kans is groot dat ik dat artikel niet zoek. Daarom mijn vraag wat is de code waardoor ik meerdere letters in kan typen en dat hij (net zoals in excel) naarmate ik meer letters intyp met een artikelvoorstel komt die mijn zoekvraag het meest benaderd.

Ik doe de code en het programma als bijlage.

'Code when searching Article Description
Private Sub cbx_Description_Change()
On Error GoTo Error_Handling
Me.lbl_Info.Caption = ""
With Sheets("Database").Columns(2).Find(Me.cbx_Description, , xlValues, xlWhole)
Me.cbxItem_Nr = .Offset(, -1).Value
Me.tbx_UniMea = .Offset(, 1).Value
Me.tbx_Date = Date
Me.tbx_Inventory = .Offset(, 2)
End With: Me.tbx_Units.SetFocus: Exit Sub
Error_Handling:
Me.lbl_Info.Caption = "No item found"
End Sub


Alvast heel erg bedankt voor de medewerking

Robert
 

Bijlagen

  • Voorraadbeheren origineel.xlsm
    53,2 KB · Weergaven: 35
Hoi,
hierbij zoekfunctie, uw eigen vba moet je zelf terug plaatsen had echt geen zin om die rommel door te spitten. Ik begrijp het wel, het werkt voor u maar waar haal je het vandaan om een van uw comboboxen Cbxmedewerker (ja met hoofdletter) en een ander cbx_Description te noemen, wil je jezelf gewoon koppijn bezorgen ??? Dit is mij echt een raadsel?
of een ander vbtje tbx_UniMea, als je gewoon eenheid bedoeld daar wordt je toch gestoord van. tbxeenheid werkt toch evengoed??
In ieder geval als bijlage een voorzetje
 

Bijlagen

  • Voorraadbeheren origineel1.xlsm
    59,7 KB · Weergaven: 35
Gebruik AfterUpdate ipv Change.
 
Heel erg bedankt

Heren,

Heel erg bedankt. De eerste reactie was super uitgebreid en ziet er echt geweldig uit, helaas werkt het nu niet meer. Ik begrip de reactie dat het er niet professioneel uitziet en ben het eens dat de benaming van de velden niet handig gekozen is. Zoals ik al zei heb ik het programma hier vanaf gehaald en van daaruit wil ik het verder ontwikkelen en zal zeker de benamingen gaan veranderen. Het antwoord van Rudy (Warme Bakkertje) werkt overigens perfect.

Nogmaals heel hartelijk dank voor jullie tijd en moeite.

Groeten, Robert
 
Hallo,

Daar heb je geen Vba voor nodig.
Het zit allemaal ingebakken in de eigenschap van de combobox.
Typ een k → krijg je Kantoorartikelen.
Typ daarna een L → kleding.
Doe hetzelfde met de letter b → Bla bla, be → beeldscherm.

Ook zoeken in het bestand is overbodig.
Je zet alle gegevens in de combobox, maar je ziet alleen de artikelen in onderstaande methode.
De waarden voor de overige objecten verkrijg je met 'Listindex'.


Test het maar eens.
 

Bijlagen

  • Voorraadbeheren origineel.xlsm
    44,5 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan