• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar dag waar datum op valt

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Hallo forumleden.

Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom.
In kolom AZ heb ik een datum staan. Kolom BB heb ik gekoppeld aan AZ, dus in cel BB5 staat de formule =AZ5. Als celopmaak heb ik hiervoor dddd gekozen. Hier komt dus de dag te staan van deze datum. In kolom BC wil ik graag een 1 hebben staan als BB een zondag is. In kolom BC heb ik de formule staan:
=Als(BB5="zondag";1;0)

Nu blijkt dat er in geen van de gevallen een zondag gevonden wordt, dit terwijl er wel degelijk zondagen tussen zitten. Weet iemand wat er niet goed is aan de formule?

Laatst bewerkt:
Ik ben niet goed in formules, maar probeer deze eens

=ALS(WEEKDAG(BB5)=1;1;0)

Het werkt! Als ik de formule goed begrijp staat 1 voor zondag ofniet?
Hardstikke bedankt iig!

Hoi toverkamp,

Bij mijn staat de zondag voor 1, maar ik meen dat dit per systeem (iets met landinstelling) kan verschillen. Misschien dat de excel help je hier meer over kan vertellen (of een van de andere forum leden)

De functie WEEKDAG heeft 2 argumenten, waarvan slechts het eerste verplicht is. Het tweede gaat over wanneer de week begint. Zie help files idd.

Wigi

1 staat idd voor zondag:

WEEKDAG
Geeft als resultaat de dag van de week voor een datum. De dag wordt standaard weergegeven als een geheel getal van 1 (zondag) tot en met 7 (zaterdag).

Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan