• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar datum in deel tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

tdenissen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2016
Berichten
4
In een tabel kolom A staat in de cellen datums plus andere tekst, dus niet sec datum. In kolom B staan cellen met sec datums. In kolom C wil ik tellen hoe vaak in kolom A de datum voorkomt die in kolom B in dezelfde rij staat. Een voorbeeldje heb ik ingesloten. In kolom C staan de waarden die ik als uitkomst van de formule zou willen zien.

Ik heb getracht het op te lossen met een combi van aantal.als en tekst. Ik krijg dat niet voor elkaar. Wellicht en hopelijk kan iemand mij hier verder vooruit helpen.
 
met bijlage...
 

Bijlagen

  • Zoeken naar datum in deel tekst.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 46
Vanwaar die 5 in C3?
 
10-2-2016 komt 5 keer voor in kolom A?
 
Klopt, maar ik begreep dat het aantal per regel geteld moest worden.
Wellicht niet goed begrepen.
 
Hi,

probeer deze eens.
Code:
{=AANTAL(VIND.ALLES(TEKST(B2;"d-m-jjjj");$A:$A))}

Dit is een matrix formule. Dus invoeren met Ctrl+Shift+Enter

edit:
Werkt alleen als een datum maximaal 1x voorkomt in 1 cel

Lambert
 
Laatst bewerkt:
Hoi Lambert,

De code die je gaf heb ik geprobeerd. Deze geeft als waarde 1 terwijl 10-2-2016 in kolom A 5x voor komt. Helaas niet de oplossing dus. Heb je wellicht nog meer heldere ingevingen die ik kan proberen?

thanks
 
Goed lezen wat Lambert schrijft.
 
Hoi HSV, Lambert,

Dat heb ik nog eens goed gedaan. Ctr+shift+enter was een voor mij nog onbekende combinatie. Wat er achter de schermen gebeurt weet ik nog niet maar het werkt wel. Wauw.

top top top top en dank dank dank dank
 
Ik zou het bereik in een formule wel een beetje afbakenen.

Code:
=COUNT(FIND(TEXT(B1;"d-m-jjjj");$A$1:$A$5))
 

Bijlagen

  • Zoeken naar datum in deel tekst.xlsb
    9,3 KB · Weergaven: 23
Maak geen gebruik van hele kolommen, dit vertraagt enorm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan