• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken naar dichtsbijzijnde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loabarg

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
dag forumleden,

ik zoek de oplossing voor het volgende probleem

voor een overzicht opleidingen en de status ervan wil ik op basis van type opleiding en dan weer de jongste datum een grafiek of tabel laten zien wanneer er weer een opleiding over b.v. 100 dagen aankomt zodat men alert is op het maken van afspraken met docenten en dat men kan zien dat men alles ok heeft.

er is een bestand bijgevoegd en als er slimmere oplossingen zijn lees ik dat ook graag

gr Henny

Bijlagen

Wat moet in het voorbeeld het gewenste antwoord zijn? En waarom?

vraag

ik zou graag weer willen geven in rood - te laat, oranje - hoge aandacht en groen afgerond willen weergeven

dus b.v. > 100 dagen groen < 100 > 30 dagen oranje en te laat rood

is dit antwoord op je vraag?

gr Henny

Nee. Wat moet er in je voorbeeld EXACT komen te staan, WAAR en WAAROM.

Dus geef s.v.p. (handmatig) voor een aantal rijen aan wat jij als uitkomst verwacht. Dan kunnen we hierbij geschikte formules zoeken en testen.

Laatst bewerkt:
Helaas. Ik kan niet echt ontdekken wat je nu ingevuld hebt.

In cel B3 op tabblad "Check data opleidingen" staat "in deze cel wil ik de datum wanneer de eerste datum komt van de opleiding KIP."

Mijn vraag: WELKE datum moet in cel B3 komen te staan, WAAR komt deze vandaan en WAAROM deze datum.

daar moet de datum komen, in B3 die het dichtst ligt bij de datum van vandaag in D2
Deze komt uit de range tabblad DATABLAD en dan uit de kolom G tm P
Het waarom is dat je snel per opleiding een overzicht hebt waar je actie in moet ondernemen

Loabarg,

AlexCel wil graag weten welke datum (bv 15-05-2020) er in B3 moet komen.

Rij 3 is toch personeelsnummer afhankelijk en heeft toch niets met de vraag te maken? Het Datablad is een ondoorgrondelijke en slechte manier van gegevens vastleggen in Excel en zal, mocht de vraag ooit helder worden, lastige matrix formules opleveren.

@ VenA

Hoe zou jij het dan oplossen?

het gaat erom dat ik het type cursus van iedereen wil laten zien of deze allemaal b.v. 100 dagen geleden zijn geweest, dus groen en tot b.v 1 dag op orange en als ze te laat zijn in rood en dat ten opzichte van de dag van vandaag

Dan lijkt mij een opzet in tabelvorm wat beter. Er zijn hier wel voorbeeldjes te vinden over hoe je zoiets beter kan opzetten. Waarschijnlijk even zoeken op certificaten wat nagenoeg gelijk is aan een cursus die een opvolging behoeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan