• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar een celwaarde in een gegeven tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou dit eens testen:

Code:
=INDIRECT("'"&A1&"'"&"!B1")

Dat doet'm, Cobbe. Dankjewel!

Kan je misschien de formule uitleggen? Want mijn voorbeeld is sterk vereenvoudigd en in mijn echte excel zou hij niet simpelweg naar een bepaalde cel moeten zoeken maar een formule moeten toepassen.

(Die formule zorgt ook nog voor wat problemen, maar ik dacht dat het voor de lezers makkelijker zou zijn dat ik mijn 2 problemen zou opsplitsen. Dus mijn probleem met de zoekfunctie ga ik zo dadelijk posten)

Sowieso, al bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
=INDIRECT("'"&A1&"'"......) wil zeggen steeds de herberekende waarde van A1 nemen en "'" ... "'" heb je nodig indien er spaties in je tabnamen zitten.

'&"!B1" ' is een vast gegeven.

Hey Cobbe,

Ik ben aan de slag gegaan met jouw formule om ze toe te passen in mijn complexere excel.

In de eenvoudige excel moet hij simpelweg een bepaalde cel (nl. B1) gaan ophalen in het tabblad dat ik opgaf in cel A1. Maar nu moet hij complexe formules gaan doorvoeren in het tabblad dat ik opgeef in cel A1. Ik weet echter niet waar ik die formule invoeg in jouw formule (of omgekeerd).

Stel nu dat we hem al niet geven dat hij de waarde van cel B1 in het opgegeven tabblad moet gaan ophalen maar dat hij in dat tabblad moet gaan zoeken naar de celwaarde naast "Uitslag:". Normaal is dit in cel B3 van het samenvattende tabblad gewoon '=VERT.ZOEKEN(A3;'Speeldag x'!A1:B4;2;ONWAAR)'. Hoe voeg ik nu deze formule en jouw samen? Ik heb het al op 20 manieren geprobeerd, zonder succes.

Mocht het niet lukken of de zin over zijn, toch bedankt.

Groeten,
Kriek

Dan zou ik deze gebruiken:

Code:
=VERT.ZOEKEN(A3;INDIRECT("'" & A1 & "'!A:B");2;0)

Dag Cobbe,

Kan je me nog een keer helpen?

Ik probeer jouw INDIRECT-formule nog eens te gebruiken maar het lukt niet.
Men werkende formule is:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS('Blad A'!Q6:AW6;">0")<RIJ()-2;"";INDEX('Blad A'!$Q$2:$AW$2;KLEINSTE(ALS('Blad A'!$Q$6:$AW$6>0;KOLOM('Blad A'!$Q$2:$AW$2)-16;"");RIJ()-2)))
Hierin vervang ik 'Blad A' door jouw formule.
Ik krijg dan:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(INDIRECT("'" & $A$1 & "'!Q5:AW5";">0")<RIJ()-2;"";INDEX(INDIRECT("'" & $A$1 & "'!$Q$2:$AW$2";KLEINSTE(ALS(INDIRECT("'" & $A$1 & "'!$Q$6:$AW$6">0;KOLOM(INDIRECT("'" & $A$1 & "'!$Q$2:$AW$2")-16;"");RIJ()-2)))
Toch lukt deze laatste formule niet. Ik heb het al tig keer geprobeerd en opnieuw begonnen. Maar ik zie het echt niet!

Jij wel?

Groeten,
Kriek

Ik zou u aanraden om de formule op te splitsen in 4 delen en deel per deel werkend te krijgen met het juiste resultaat.
Als dat werkt kun je makkelijk de nieuwe formule weer samenstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan