Zoeken naar een gedeelte van tekst via 'zoeken'

tinovanommen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2004
Als ik zoek naar een bestand op mijn c-schijf via 'zoeken' (via startknop), dan merk ik dat Microsoft het niet vindt, als het een gedeelte van de tekst is.

Voor mijn werk komen er excel-bestanden voorbij met een ticketnummer en een beschrijving, echter na downloaden van het bestand zijn de spaties liggende streepjes geworden. Dus als ik zoek op het ticketnummer die als eerste in de titel van dat bestand wordt genoemd, dan vind microsoft het bestand niet.

Voorbeeld: ABC-1234 is bijvoorbeeld het ticketnummer, en de titel van het bestand is 'ABC-1234_probleem_met_vinden_van_een_ticket'.

Ik heb geprobeerd om te zoeken met sterretjes *ABC-1234*, maar dit werkt ook niet. Ik heb dit eerder in een programma toegepast, waar dit wel werkte.

Weet iemand of hier een optie voor is?

PS, als ik het liggende streepje achter het ticketnummer verander in een spatie, dan wordt het ticket wel gevonden.

Gr, Tino

PS, als ik het liggende streepje achter het ticketnummer verander in een spatie, dan wordt het ticket wel gevonden.
Lijkt mij een prima oplossing :). De underscore wordt vaak gebruikt als 'alias' voor een spatie, omdat een spatie nu eenmaal niet mag in web bestanden. Dus gewoon de spatie gebruiken in je zoekopdracht, en je probleem is non-existent.

Terug
Bovenaan Onderaan