• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar een getal in excelbestand vanuit de verkenner

• Onderwerp starter Onderwerp starter jen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jen

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Ik werk met Excel 2003 en Windows XP

Kan iemand mij uitleggen waarom je vanuit de verkenner niet kunt zoeken naar getallen in een excel document. Ik heb voor de test ook een aantal getallen als tekst weergegeven, maar ook deze getallen worden niet gevonden.
Het document met het betreffende getal wordt wel gevonden als ik een letter voor of achter een getal plaats.

(in Word worden documenten met getallen wel gevonden, maar in Excel niet)

Ik werk met Excel 2003 en Windows XP

Kan iemand mij uitleggen waarom je vanuit de verkenner niet kunt zoeken naar getallen in een excel document. Ik heb voor de test ook een aantal getallen als tekst weergegeven, maar ook deze getallen worden niet gevonden.
Het document met het betreffende getal wordt wel gevonden als ik een letter voor of achter een getal plaats.

(in Word worden documenten met getallen wel gevonden, maar in Excel niet)

:shocked:
Als ik een getal in een cel zet en het bestand sla ik op, dan kan ik het getal gewoon vinden via de zoekfunctie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bij mij werkt het echt niet. Alleen als ik een letter combineer met een getal.
Kan het aan de Office versie liggen?

Bij mij werkt het echt niet. Alleen als ik een letter combineer met een getal.
Kan het aan de Office versie liggen?

Ik gebruik ook Excel 2003 en Windows XP.
Ik neem aan dat je zoekt met Geavanceerde zoekopties gebruiken .

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik maak gebruik van de geavanceerde zoekopties.

Wel vreemd want bij mijn collega werkt het ook niet.

Ik maak gebruik van de geavanceerde zoekopties.

Wel vreemd want bij mijn collega werkt het ook niet.

Hmm, raar.:rolleyes:

Stap voor stap doe ik het volgende.
- Excel bestand openen.
- Een getal plaatsen in een cel. Bijv.: 12345
- Bestand opslaan.

In Verkenner:
- Kiezen voor zoeken
- Selecteer Documenten (tekstverwerking, spreadsheets etc)
- Selecteer Geavanceerde zoekopties gebruiken
- Eventueel bij Zoeken in de directory aangeven.
- Type bij Een woord of uitdrukking in het document het getal (in dit geval) 12345 in.
- Klik op Zoeken.

Zo kan ik het getal vinden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Roncancio,

Het is niet te geloven, maar ik doe precies hetzelfde.
Met meerdere documenten getest. Cijfers worden niet gevonden, alleen als er een ander teken in staat.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Jen

Hoi Roncancio,

Het is niet te geloven, maar ik doe precies hetzelfde.
Met meerdere documenten getest. Cijfers worden niet gevonden, alleen als er een ander teken in staat.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Jen
Ik heb ook even het zelfde gedaan, maar bij mij werkt het ook.
Ik heb een beetje met celeigenschappen gespeeld, standaard, getal en valuta, maar in al de gevallen kan ik hem gewoon vinden.

Wim

Het werkt echt niet. Ik heb diverse collega's laten testen. Misschien toch een instelling in Excel of iets bij ons op het netwerk.
Ik zal het vanavond buiten het werk ook nog eens testen.
Als iemand nog een tip heeft hoor ik dat graag.

Lokaal werkt het wel

Misschien heeft iemand anders nog iets aan deze tip.

Het werkt lokaal. Op het netwerk vereist dit indexing service die aktief moet zijn. Dit is door de standaard gebruiker niet in te stellen. Het is nog niet duidelijk of dit kan per user gezien het nadeel dat dit de performance van het netwerk zeer nadelig kan beinvloeden.

Misschien heeft iemand anders nog iets aan deze tip.

Het werkt lokaal. Op het netwerk vereist dit indexing service die aktief moet zijn. Dit is door de standaard gebruiker niet in te stellen. Het is nog niet duidelijk of dit kan per user gezien het nadeel dat dit de performance van het netwerk zeer nadelig kan beinvloeden.

Het wordt hier altijd zeer gewaardeerd als je een terugkoppeling geeft hoe je probleem (uiteindelijk) is opgelost. :thumb:

Hartelijk dank hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan