• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken naar een waarde zonder formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickBrug

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2015
Ik heb een groot bestand met in kolom A alleen maar formules.

In dit bestand wordt vaak gezocht met ctrl-F. Helaas komt het wel eens voor dat er al wordt getypt voordat de zoekfunctie is geactiveerd en dan wordt de formule in een cel overschreven.

Ik heb dit geprobeerd op te lossen door kolom A te beveiligen. Helaas werken dan bepaalde filterfuncties niet goed meer.

Daarom Wil ik nu in vanuit een cel zoek in het gebied A7 t/m A600. Als er dan een cel is zonder formule dan moet die waarde daar worden weergegeven.
Zo kan ik het probleem niet voorkomen, maar wel snel oplossen.

Kan de functie ISFORMULE nog iets voor je betekenen?

Voorbeeldbestandje zou helpen voor meer specifieke antwoorden.

Bedankt voor de antwoorden.
Ctrl g werkt goed, maar dan moet ik elke keer checken of er iets fout staat.
Het zet ik bovenin een cel die leeg moet zijn, tenzij er in een bepaalde cel geen formule staat.

Ik zou niet weten hoe ik dat met de ISFORMULE op zou kunnen vragen.

Het was inderdaad handiger geweest even een voorbeeldbestandje bij te voegen. Hierbij alsnog.

Bijlagen

In de cellen a5 t/m a 14 horen formules te staan.
In cel a11 staat geen formule.
Dit valt niet echt op.

Ik zou graag in cel B2 de waarde krijgen van de cel die geen formule heeft. In dit geval zou daar een waarde van 7 gewenst zijn.
Ik weet dan dat ik bij 7 moet kijken en daar de formule moet invoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan