• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken naar juiste artikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deschrik

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Berichten
122
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem. Het heeft te maken met het juist weergeven van artikelen die onder een bepaald samengesteld artikel hangen. Voor de duidelijkheid bij mijn probleem heb ik een bijlage toegevoegd, waarin details staan uitgelegd. Wie o wie kan me helpen?

Gr.
 

Bijlagen

  • zoeken naar artikel.xlsx
    14,6 KB · Weergaven: 40
Bedankt PopiPipo voor het meedenken!:)

Deze oplossing zal kunnen. Het probleem is echter dat in werkelijkheid meer dan 100 onderliggende artikelen in kolom A staan. Daarnaast verschijnen er bij jou oplossing diverse lege regels in het oranje vak. Waar ik naar zocht is eigenlijk dat de onderliggende artikelen automatisch onder elkaar komen te staan, zonder lege regels ertussen.
 
Ik denk dat je daar een matrix formule voor nodig hebt.
Dat laat ik over aan anderen want die blijf ik ingewikkeld vinden om ze maken.
 
Je kan ook VBA-code gebruiken ipv matrixformules. Die laatste zijn niet alleen moeilijk, ze zijn ook inefficiënt bij grote bereiken.
 
Hier een oplossing met matrix formules.
Ik heb 2 bereiken een naam gegeven. Als het bestand groeit hoef je deze alleen aan te passen (groter te maken). Dit doe je bij invoegen >> naam >> definieren.
 

Bijlagen

  • zoeken naar artikel babo.xls
    51 KB · Weergaven: 38
Zelf niet helemaal gelukkig, ik heb hem wat aangepast/verbeterd.
De bereiken welke ik een naam heb gegeven heb ik dynamisch gemaakt.
"lijst" is afhankelijk van het aantal ingevulde cellen in kolom A.
"artikel" is afhankelijk van het aantal ingevulde cellen in rij 2.
Als je dus wat bijvoegd wordt het vanzelf meegenomen. Zorg dat je geen lege regels/kolommen hebt. Ik heb het aangegeven met de 2 gele pijlen.
 

Bijlagen

  • zoeken naar artikel babo.xls
    57,5 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan